O budoucnosti firmy rozhodují zaměstnanci

štítek Zaměstnání čtení na 3 minuty

Finanční plánování je současní všech úspěšných společností. Největším aktivem rozhodujícím o budoucnosti firmy nejsou budovy, stroje nebo pozemky. Budoucnost patří firmám s kreativními a inovativními zaměstnanci. Stejně jako image řady renomovaných sportovních klubů vytváří jejich hvězdy, tak klíčoví zaměstnanci táhnou firmou.

foto: freeimages.com, ilustrační fotografie

Pro všechny rodiče jsou nejlépe utracené peníze za kvalitní vzdělání jejich dětí. Stejné je to i ve firmách. Investice do vlastních zaměstnanců jsou velmi dobře vynaložené prostředky. O úspěchu firmy rozhodují především jejich zaměstnanci.

Úspěch je v rukou zaměstnanců

Moderní haly a krásné kanceláře jsou sice pěkné, ale prosperitu společnosti nezaručují. Dnešní firmy musí být především inovativní a flexibilní. Firemní svět se mění příliš rychle. Bez schopných zaměstnanců firma nemůže v budoucnu uspět. Firemní prosperita je v rukou zaměstnanců. Inovativní, výkonní a kreativní zaměstnanci představují největší firemní aktivum. Proto je personální politika nesmírně důležitá.

Proč investovat do zaměstnanců?

Goodwill firmy vytváří často především nejlepší zaměstnanci. Když dochází k prodeji úspěšné firmy, tak se všemi klíčovými zaměstnanci, to bývá velmi často podmínka kupujícího. Obdobně to funguje při prodeji sportovních klubů. Investice do vlastních klíčových zaměstnanců se rozhodně firmě vyplatí. Proto je nutné nabídnout zaměstnancům co nejlepší podmínky, umožňovat jejich rozvoj. Nejdůležitější zaměstnance vtáhnout přímo do hry, finančně je zainteresovat např. na zisku firmy a posilovat jejich vlastní odpovědnost a samostatnost.

Klíčové zaměstnance je třeba udržet

Pro budování goodwill firmy je personální politika nesmírně důležitá. Vždyť úspěšné společnosti stojí především na nápadech, kreativitě a nadšení nejlepších zaměstnanců. Při personální politice je třeba vždy myslet na to, že nejlepší zaměstnanci i ve složitých ekonomických dobách nejsnáze změní zaměstnavatele. Proto je komunikace s nejlepšími zaměstnanci důležitá a je potřeba věnovat péči o nejlepší zaměstnance dostatek času. Klíčové zaměstnance je totiž potřeba udržet.

Motivace zaměstnanců je důležitá

Nejschopnější zaměstnanci jsou velmi rozdílní. Když jsou zaměstnanci spokojeni, tak jsou nejproduktivnější a přichází s novými originálními nápady, tolik potřebnými pro další růst firmy. Potřebná motivace zaměstnanců je však velmi důležitá. Každý zaměstnanec je jiný. U nejschopnějších to platí dvojnásob. Každý má jiné životní priority a postoje. Proto je potřeba motivační politiku provádě individuálně. Vedení firmy by vždy mělo znát postoje svých nejdůležitějších zaměstnanců, co je pro ně po pracovní stránce nejdůležitější. A zkusit jim vyhovět. Vyplatí se to.

Peníze nerozhodují vždy

Pro jakoukoliv práci jsou peníze velmi důležité, do určité měsíční částky (pro každého je jiná) tím hlavním pracovním kritériem. Po dosažení námi nutné hranice již však peníze mnohdy přestávají být tím jediným pracovním kritériem. Rozhodují i jiné aspekty. Pro některé zaměstnance je důležitá možnost pracovat z domova, pro jiné podílet se na vedení a směřování společnosti, pro jiné zase možnost získat vlastnický podíl firmy. Jiní chtějí v rámci firmy co nejvíce cestovat do zahraničí. Nebo mít během roku dvě dvoutýdenní dovolené. Pracovní motivy jsou zkrátka individuální. Když firma umí svoji personální politiku přizpůsobit motivaci svých klíčových zaměstnanců, tak má vyhráno. Jestliže jsou tito zaměstnanci ve firmě rádi a spojují s ní svoji profesní budoucnost, je to pozitivní zpráva. Dlouhodobé myšlení se vyplatí zaměstnavateli i zaměstnanci. Ztráta „mozků“ je velmi citelná. Nejlepší firemní investice jsou tedy invesice do vlastních zaměstnanců.

Petr Gola

Další články k tématu Goodwill firmy

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí