Které firmy mají nejlepší pověst?

štítky Investice Zaměstnání čtení na 2 minuty

foto: Dům financí

Pověst, reputace, image firmy je velmi důležitá. Čím je firma pro zákazníky inovativnější, kvalitní, důvěryhodnější a komunikativnější, tím vyšší je její goodwill. Renomovaný americký ekonomický časopis Fortune sestavuje každoročně žebříček nejrespektovanějších společností světa. Jaké je pořadí za rok 2012?

Všechny úspěšné společnosti se snaží o proniknutní zákazníkům pod kůži. Aby pouze při přečtení názvu firmy, zhlédnutí firemního loga okamžitě podvědomě věděli, jaké zboží a služby firma nabízí. Samozřejmě usilují o pozitivní vnímání, kterého lze dosáhnout pouze dlouhodobou tvrdou prací. Poskytováním kvalitního zboží a výborných doprovodných služeb. Přitom je zapotřební řešit problémy zákazníků individuálně, mít vysoké etické chování a mít příjemné jednání a vystupování.

Koho najdeme v první dvacítce?

Žebříček největších, nejsilnějších či nejrespektovanějších společností světa každoročně sestavuje více ekonomických časopisů či analytických společností. My si uvedeme nejlepší třicítku nejrespektovanějších společností světa – dle amerického časopisu Fortune pro rok 2012  (World´s Most Admired Companies). O všech společnostech na předních místech můžeme říci, že jejich firemní goodwill je velmi vysoké. Svým zákazníkům totiž nabízejí i něco navíc než pouhou užitnou hodnotu zboží a služeb. Nejúspěšnější firmou je v uvedeném žebříčku Apple, následuje Google a Amazon.com.

V první desítce dále nalezneme

  • Coca-Colu
  • IBM
  • FedEx
  • Berkshire Hathaway
  • Starbucks
  • Procter & Gamble
  • Southwest Airlines

Druhou desítku tvoří

  • McDonald´s
  • Johnson & Johnson
  • Walt Disney
  • BMW
  • General Electric
  • American Express
  • Microsoft
  • 3M
  • Caterpillar
  • Costco Wholesale

Třetí desítku tvoří

  • Nordstrom
  • J.P.Morgan Chase
  • Singapore Airlines
  • Wal-Mart Stores
  • Target
  • Nike
  • Exxon Mobil
  • Whole Foods Market
  • UPS
  • Boeing

Čtvrtou desítku tvoří

  • Nestlé
  • PepsiCo
  • Toyota Motor
  • Samsung Electronics
  • Volkswagen
  • Intel
  • DuPont
  • Deere
  • Goldman Sachs Group
  • Marriott Internetional

Když zákazníci nakupují pouze podle značky

Firmy chtějí dosáhnout stavu, aby zákazníci nakupovali přímo dle jejich značky, která pro ně bude symbolem prvotřídní kvality a spokojenosti. Budování dobré pověsti je velmi náročné, přitom ztratit přízeň je poměrně snadné. Image firmy je v tvrdém konkurenčním boji často tím aspektem, který rozhoduje u zákazníků o koupi.

V módě hrají první housle Itálie a Francie

Itálie a Francie jsou země módě, novým trendům a luxusu zaslíbené. Svět módy ovlivňují převážně italské a francouzské společnosti. Kdo by neznal luxusní značky, jako jsou: Gucci, Prada, Armani, Versace, Dolce & Gabbana, Valentino či Gian Franco Ferré, Cerrutti, Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Cartier či Christian Dior. Design, vzhled, image je v Itálii a Francii velmi důležitý, a to při výrobě všech výrobků. Luxusním značkám přitom patří budoucnost. Krizi v posledních letech zvládly velmi dobře.

Petr Gola

Další články k tématu Goodwill firmy

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí