Které firmy mají nejlepší pověst?
štítky Investice Zaměstnání čtení na 2 minuty
Pověst, reputace, image firmy je velmi důležitá. Čím je firma pro zákazníky inovativnější, kvalitní, důvěryhodnější a komunikativnější, tím vyšší je její goodwill. Renomovaný americký ekonomický časopis Fortune sestavuje každoročně žebříček nejrespektovanějších společností světa. Jaké je pořadí za rok 2012?
Všechny úspěšné společnosti se snaží o proniknutní zákazníkům pod kůži. Aby pouze při přečtení názvu firmy, zhlédnutí firemního loga okamžitě podvědomě věděli, jaké zboží a služby firma nabízí. Samozřejmě usilují o pozitivní vnímání, kterého lze dosáhnout pouze dlouhodobou tvrdou prací. Poskytováním kvalitního zboží a výborných doprovodných služeb. Přitom je zapotřební řešit problémy zákazníků individuálně, mít vysoké etické chování a mít příjemné jednání a vystupování.
Související
Koho najdeme v první dvacítce?
Žebříček největších, nejsilnějších či nejrespektovanějších společností světa každoročně sestavuje více ekonomických časopisů či analytických společností. My si uvedeme nejlepší třicítku nejrespektovanějších společností světa – dle amerického časopisu Fortune pro rok 2012 (World´s Most Admired Companies). O všech společnostech na předních místech můžeme říci, že jejich firemní goodwill je velmi vysoké. Svým zákazníkům totiž nabízejí i něco navíc než pouhou užitnou hodnotu zboží a služeb. Nejúspěšnější firmou je v uvedeném žebříčku Apple, následuje Google a Amazon.com.
V první desítce dále nalezneme
- Coca-Colu
- IBM
- FedEx
- Berkshire Hathaway
- Starbucks
- Procter & Gamble
- Southwest Airlines
Druhou desítku tvoří
- McDonald´s
- Johnson & Johnson
- Walt Disney
- BMW
- General Electric
- American Express
- Microsoft
- 3M
- Caterpillar
- Costco Wholesale
Třetí desítku tvoří
- Nordstrom
- J.P.Morgan Chase
- Singapore Airlines
- Wal-Mart Stores
- Target
- Nike
- Exxon Mobil
- Whole Foods Market
- UPS
- Boeing
Čtvrtou desítku tvoří
- Nestlé
- PepsiCo
- Toyota Motor
- Samsung Electronics
- Volkswagen
- Intel
- DuPont
- Deere
- Goldman Sachs Group
- Marriott Internetional
Když zákazníci nakupují pouze podle značky
Firmy chtějí dosáhnout stavu, aby zákazníci nakupovali přímo dle jejich značky, která pro ně bude symbolem prvotřídní kvality a spokojenosti. Budování dobré pověsti je velmi náročné, přitom ztratit přízeň je poměrně snadné. Image firmy je v tvrdém konkurenčním boji často tím aspektem, který rozhoduje u zákazníků o koupi.
V módě hrají první housle Itálie a Francie
Itálie a Francie jsou země módě, novým trendům a luxusu zaslíbené. Svět módy ovlivňují převážně italské a francouzské společnosti. Kdo by neznal luxusní značky, jako jsou: Gucci, Prada, Armani, Versace, Dolce & Gabbana, Valentino či Gian Franco Ferré, Cerrutti, Louis Vuitton, Chanel, Hermes, Cartier či Christian Dior. Design, vzhled, image je v Itálii a Francii velmi důležitý, a to při výrobě všech výrobků. Luxusním značkám přitom patří budoucnost. Krizi v posledních letech zvládly velmi dobře.
Další články k tématu Goodwill firmy