Využít služeb realitní kanceláře?

štítek Bydlení čtení na 2 minuty

Prodejci nemovitosti mohou využít služeb realitní kanceláře nebo si prodat svoji nemovitost napřímo. Obě varianty mají své výhody a nevýhody. Ve většině případů je však dobré se spolehnout na profesionály.

foto: pixabay.com, ilustrační fotografie

Při využití služeb renomované realitní kanceláře mají prodejci nemovitosti mnohem méně starostí. Veškerou agendu spojenou s prodejem nemovitosti za ně vyřídí pracovníci realitní kanceláře. Většinu činností přitom nevyřizuje pouze makléř, ale i právník. Argument, že při přímém prodeji je výtěžek z nemovitosti vyšší, přitom taky nemusí být vždy pravdivý. Vyšší zisk z prodeje dosáhnou většinou pouze prodávající, kteří mají s prodejem nemovitostí zkušenosti.

Zvýšení ceny nemovitosti

Dobří realitní makléři vědí, jaké případné změny u nemovitosti provést, aby byli kupující ochotni za ni zaplatit více. V takových případech je finanční výnos pro prodávajícího vyšší, přestože kupující zaplatí i provizi realitní kanceláři. Současně kvalitní realitní kanceláře mají vlastní kontakty a dobrou nemovitost prodají velmi rychle. Ve většině případů pořizuje kupující nemovitost na úvěr, s jehož sjednáním realitní kanceláře rovněž pomohou. Bez služeb realitní kanceláře je okruh kupujících menší. Někteří kupující nemají jasnou představu, za kolik nemovitost prodat. I se stanovením optimální ceny pomůže zkušený realitní makléř. Při neadekvátně vysoké ceně se nemusí dařit kupujícího najít.

Smlouva o úschově finančních prostředků

Samotný prodej nemovitosti není jednoduchý, pouhé vyhotovení smlouvy nestačí. Je nutné provést vklad na katastr a splnit daňové povinnosti. Se všemi zákonnými povinnostmi pracovníci realitní kanceláře pomohou. Realitní kanceláře spolupracují s právníkem, který připraví kvalitní smlouvu. Současně se připraví smlouva o úschově finančních prostředků. Jak to funguje?

Kupující zaplatí na účet právníka uvedený ve smlouvě celou částku. Jakmile jsou peníze na účtu, tak pracovník realitní kanceláře podá návrh na vklad na místně příslušný katastrální úřad. Návrh na vklad podepíší prodávající s kupujícím současně při podepsání kupní smlouvy. Prodávající obdrží peníze na účet ihned po zápisu na katastr. Tento způsob platby přináší oběma smluvním stranám jistotu.

Úředně ověřená smlouva

Kupní smlouva se podepisuje třikrát, jedno vyhotovení je určeno pro prodávajícího, jedno pro kupujícího a jedno pro účely vkladu na katastrální úřad. Poplatek za návrh na vklad činí 1 000 Kč. Pro vklad na katastr musí být podpisy obou smluvních stran na smlouvě úředně ověřeny.

Petr Gola

Další články k tématu Koupě nemovitosti

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí