Je práce v kanceláři "pohodička"?

štítek Zaměstnání čtení na 3 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Rozvoj nových technologií zvyšuje počet profesí a činností, které jsou vykonávány v kanceláři. Přestože je pro některé lidi práce v kanceláře pohodička, mnohdy tomu tak není. Pracovní stres, minimum pohybu, nervozita z termínů a problémy s kolegy, to jsou jenom některé z problémů, které s sebou přináší práce v kanceláři.

Každoročně stoupá počet malých firem, kde většina zaměstnanců pracuje v kanceláři. Ve všech firmách platí, že zaměstnanci jsou největším aktivem. Nároky na zaměstnance pracující v kanceláři se zvyšují.

Administrativní zaměstnanci musí být spolehliví. Dodržování termínů, schůzek, odpovídání v čas na emaily a telefony, to je zkrátka spolehlivost. Když se něco domluví, řekne, tak se to splní.

Pohyb je nutností

Pevný režim je pro řada zaměstnanců pracujících v kanceláři nedosažitelný, je potřeba počítat s řadou termínů, schůzek a úkoly. Dodržování alespoň krátkých přestávek je proto velmi důležité a ve volném čase je vhodné sportovat a chodit do přírody. Vždyť celý den být v malé kanceláři není pro naše zdraví ideální.

Zaměstnanci pracující v kanceláři se musí co nejvíce hýbat. Vždyť celodenní vysedávání v kanceláři je pomalý ničitel zdraví. Minimum pohybu a žádný čerstvý vzduch je potřeba kompenzovat ve volném čase. Pravidelný pohyb je při práci v kanceláři nutností.

Dá se v kanceláři pracovat bez stresu?

Většinu kancelářských prací doprovází stres mnohem více než manuální práce. U fyzicky náročnějších prací se náročnou činností více odstraňují všechny negativní emoce, obavy a úzkost. Snížit stres je možné i v kanceláři.

  • Dobrá organizace práce je nutností. Náročné úkoly není vhodné přesouvat v kalendáři příliš dozadu, přichází potom nutně časový pres. Zodpovědní zaměstnanci dělají úkoly v předstihu. Stres často přichází v situaci, kdy se nahromadí několik úkolů najednou, když se nestíhají termíny a když není práce v pořádku.
  • Věříme sobě i kolegům. Zaměstnanci pracující v dobrém pracovním kolektivu, kde se mohou na své kolegy spolehnout, minimalizují stres. Dokážou si pomoci, vyhovět a poradit. Navíc se z mnoha nepříjemností vypovídají, nedusí je v sobě.

Formuláře a zase ty formuláře

Byrokracie nikdy nevymře. Zaměstnanci pracující v kanceláři jsou mnohdy příliš pohlceni jednotlivými kolonkami, řádky a formuláři. Vyplňování všech zpráv je potřeba dělat s rozvahou a klidnou hlavou, aby se kvůli tomu papírování nevytratila podstata. Pod všemi čísly v různých zprávách a formulářích je potřeba hledat konkrétní věci.

Formuláře by neměly být důvodem, proč vytvářet papíry pro papíry. Úspěšní zaměstnavatelé chtějí zaměstnance, kteří pracovní procesy zjednodušují, hledají úsporná opatření a nedělají práci pro práci.

Kancelář nezbavuje zodpovědnosti

V prosperujících společnostech posilují vlastní odpovědnost zaměstnanců. Všichni zaměstnanci mají přímo zodpovídat za svoji práci. Šetření času a posilování vlastní úlohy zaměstnance je cesta, jak docílit lepších pracovních výsledku a nepropadnout do šedé rutiny.

I zaměstnanci v kanceláři mohou nadále zůstat samostatní, kdy dokážou na pracovním úkolu pracovat samostatně a dotáhnout daný problém až do konce s návrhem řešení. Samostatnost zaměstnanců je základním kamenem pro kreativitu, vlastní invenci a inovaci. Zaměstnanci pracující v kanceláři samostatně neupadají do rutiny. Nad prací přemýšlí a nedělají vše automaticky stejně, protože se to tak dělají již tři roky.

Řešením může být výpověď

Někteří zaměstnanci zjistí, že si s kolegy nerozumí, práce je neuspokojuje a přináší jim příliš mnoho stresu. Mnohdy může být řešením pouze výpověď, zaměstnanec může podat výpověď bez udání důvodu. Většina zaměstnanců v dnešní hektické době změní zaměstnavatele. Vznikají nové pracovní pozice, jiné zanikají. Změna profese nebo zaměstnavatele může být novou výzvou.

Vzor výpovědi

ABC, s. r. o., Luční 19, Praha

Výpověď pracovního poměru výpovědí

K dnešnímu dni podávám výpověď, pracovní poměr skončí uplynutím výpovědní doby dvou měsíců dnem 31. října 2013.

V Praze 27. srpna 2013

Josef Novák 

Luční 100

Praha 

Petr Gola

Další články k tématu Firemní komunikace

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí