Firmy si budují image i při konkurzech

štítek Zaměstnání čtení na 2 minuty

foto: freeimages.com, ilustrační fotografie

Společnosti si budují tolik potřebné image nejenom svými výrobky a službami, ale rovněž vystupováním a chováním svých zaměstnanců. Všichni zaměstnanci mají velký vliv na zvyšování dobrého jména společnosti. I ze současných neúspěšných žadatelů o práci lze získat věrné zákazníky a v budoucnu třeba pracovníky.

U renomovaných společností je velký přetlak uchazečů o práci oproti nabízeným pozicím. Kvalitní společnosti si mohou vybírat z nejkvalitnějších uchazečů o práci a vedoucí pracovníci a personalisté mají dobrou výchozí pozici.

Mnoho uchazečů? Přesto buďme slušní

Někteří personalisté jsou doslova zahlceni životopisy a žádostmi o práci. Práci nemají jednoduchou a někteří personalisté následně nestíhají nebo zapomínají se všemi uchazeči o práci komunikovat. Tento postup však není správný. Pro image a budoucnost firmy je důležité, aby i zájemci o práci, kteří nesplňují požadované nároky, dostali vždy odpověď. Slušné a rychlé jednání ze strany personalistů zvyšuje povědomí společnosti v očích veřejnosti. Všichni žadatelé by měli obdržet informaci, že jejich žádost o místo byla přijata a následně dostat ve stanoveném termínu odpověď.

Doporučení je nejlepší vizitkou

Mezi veřejností se vždy bude hovořit o dobrých firmách, kde se vyplatí pracovat. Všichni lidé mezi sebou komunikují, práce je přitom častým tématem hovorů. Spokojenost zaměstnanců, pozitivní vnímání veřejnosti a slušné jednání, to vše jsou důležité atributy, proč se ucházet v takové firmě o místo. Čím více žádostí o práci, tím větší naděje najít potřebné odborníky pro jednotlivé pracovní pozice. Cílem všech personalistů by měl být co největší počet uchazečů o jednotlivé pracovní pozice. Usnadnění práce se v budoucnu vymstí.

  • Jestliže totiž firma rychle vybere dva nové pracovníky a o ostatní neúspěšné kandidáty se již nestará, tak může příště očekávat méně zájemců o práci. Neúspěšní kandidáti se zpravidla příště o novou pozici ucházet nebudou, přičemž to může být škoda, neboť během několika měsíců mohou výrazně zlepšit svůj profil (např. z důvodu stáže v zahraničí).
  • Nebo bude možné neúspěšným zájemcům za pár měsíců nabídnout jinou pozici, pro kterou mají lepší předpoklady. Firemní život je hektický, situace za několik měsíců může být odlišná od současnosti, není dobré nikomu definitivně zavírat dveře.

Dobrý personalista umí dobře komunikovat se všemi kvalitními, ale neúspěšnými zájemci. Když tito občané vědí, že mohou uspět v budoucnu, tak se na firmu podstatně jinak dívají.

Slušné a férové jednání je příslibem do budoucna

Dobré firemní image je cennou značkou. Občané s nejvyšší kvalifikací vždy chtějí pracovat v co nejlepších firmách. Každé společnosti se proto z dlouhodobého hlediska slušnost, férové jednání a úcta k zaměstnancům, odběratelům, dodavatelům, ale i zájemcům o práci vyplácí. Kvalitní image usnadňuje získávat do firmy nové talenty, kteří budou přispívat k dalšími rozvoji společnosti. K budování image firmy přitom dochází každý den, i při získávání nových pracovníků.

Petr Gola

Další články k tématu Kreativita zaměstnanců

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí