Vedu jedna jedna

štítek Zaměstnání čtení na 2 minuty

foto: freeimages.com, ilustrační fotografie

Pro rozvoj firmy jsou optimističtí zaměstnanci velmi důležití. Zkušení personalisté vybírají zaměstnance, kteří se těší na budoucnost a věří, že se budou mít lépe než nyní. Chuť, elán a radost z dílčích úspěchů se přenáší na ostatní a pomáhá utvářet příjemnou pracovní atmosféru a zlepšovat image firmy.

Zaměstnanci, kteří jsou spokojeni se svým životem a budoucnost vidí pozitivně, mají lepší pracovní výsledky. Jsou kreativnější a přinášení nové řešení problémů. S optimistem se dají i pracovní těžkosti lépe překonat. Pozitivní přístup mého známého dobře vystihuje jeho oblíbená věta, „vedu jedna jedna“.

Zaměřujme se sami na sebe

Nároky lidí se neustále zvyšují. Někteří zaměstnanci si zvykli, že se každý rok musí mít lépe než minulý rok a některé vymoženosti ani nedoceňují. Radují se méně než by mohli. Mají často špatnou náladu a pesimismus se samozřejmě promítá do každodenního života. Někteří uchazeči o zaměstnání jsou výrazně nespokojeni, což u zkušeného personalisty snižuje naději na úspěch. Neustálý stěžovatel nebo podmračený bubák – těm se inovativní firmy vyhýbají. Nejvíce dobrých nápadů mají zaměstnanci, kteří jsou v pohodě a mají radost ze života. Jak správně řekl filosof Demokritos, „je rozumný, kdo se nermoutí pro to, co nemá, nýbrž se raduje z toho co má“.

Originalita vítězí

Úspěch ve všech oborech slaví firmy, které jsou nejlevnější, nejrychlejší, nejkvalitnější a nejoriginálnější. Aby byla firma „in“, tak musí mít především kvalitní zaměstnance, kteří jsou největším firemním aktivem. S kreativními zaměstnanci může být i malá firma jiná, zajímavá, nevšední a získat si své věrné zákazníky a ekonomicky sílit. Přicházet s novými nápady je jednou z možností, jak mohou ve světě prorazit i malé začínající firmy, které nemají dostatek peněz a zázemí, aby jejich výrobky a služby byly nejlevnější.

Pozitivní zaměstnanci, kteří se nebojí riskovat a hledají nová řešení pracovních situací, jsou neocenitelní. Prvotní neúspěchy nesmí odradit a víra v budoucnost musí být velmi silná.

Pozitivní a příjemná originalita si zaslouží podporu ze strany vedení společnosti. Ani nadaní zaměstnanci se neobejdou bez podpory ostatních zaměstnanců, bez zajímavých podnětů či jejich pomoci. Firma, která se nebojí dát šanci novým nápadům, pracovním postupům či netradičním řešením, má šanci uspět i proti finančně silnější konkurenci.

Chtít být lepší než ostatní

Zaměstnanci, kteří mají rádi změnu a hledají nové pracovní řešení, se nebojí neúspěchu. Dílčí neúspěchy je neodradí, ale posílí. O to více si všeho váží a mají z pracovních úspěchů větší radost. Důležité je však na sobě neustále pracovat, zvyšovat vlastní připravenost. A nebát se. Mnohdy totiž platí, že raději špatné rozhodnutí než žádné rozhodnutí. Vysoká aktivita sice přináší více chyb, ale taky úspěchů a šancí. Klíčem k úspěchu úspěšných zaměstnanců je, že nečekají, že ostatní budou horší, ale chtějí být lepší než oni. Pozitivní přístup vše usnadňuje.

Petr Gola

Další články k tématu Kreativita zaměstnanců

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí