Pět akcií, které se nemusíte bát koupit svým dětem
štítky Investice Spoření čtení na 2 minuty
Všichni chceme, aby naše děti měly lepší život než mi samotní. Jak se ale připravit na to, že s vysokou pravděpodobností budou stoupat náklady na koleje a další souvislosti spojené s jejich nejvyšším vzděláním? Nejlepší je řešit situaci ihned, snížit vlastní náklady a prostředky ušetřené nechat pracovat. Můžeme najít hned několik společností, které mohou pracovat za Vás. Mají dlouhodobou tradici a zhodnocení, kterého dosahují jejich akcie může pomoci s náklady na studia dětí.
Starbucks (SBUX)
Související
Starbucks je nepochybně velmi silnou značkou. Starbucks dosahuje pravidelně velmi zajímavých hospodářských výsledků, jen loni vzrostl zisk o 31% a představitelé společnosti hlásí, že po dobu následujících pěti let by to mělo být minimálně 20% každý rok. Navíc z utržených peněz i nadále rozšiřuje své akvizice, zajímavou se jeví ta, v níž společnost plánuje začít prodávat pivo z automatů po celé Americe. Výnos z dividendy 1,3%.
Coca-Cola (KO)
Nikdo nevidí rád, když jeho děti pijí sladké limonády každý den. Společnost si však dlouhodobě drží díky svým vysokým maržím obrovské rabaty. Každý rok dostávají její klienti 2,7% dividendu, což je také velmi sladkou třešní na celém dortu. Je tu sice jisté riziko v podobě žalob na Coca-Colu na základě škodlivosti na zdraví, ale podobný proces jsme viděli v devadesátých letech u tabákových firem a s nimi to prakticky nepohnulo.
Mattel (MAT)
Každé vánoce když budete dítěti kupovat dárek, můžete si s klidem říci, že vlastně investujete do jeho budoucnosti. Mattel má obrovský náskok před všemi konkurenty a obrovské marže. Opět nese třešeň v podobě dividend a to 3,9% za rok.
Disney (DIS)
Mickeyho impérium zahrnuje zábavní parky, televizní studio a úžasnou značku. Očekává, že své tržby zdvojnásobí za příštích pět let. Dále pak oznámili, že omezí reklamu na nezdravé potraviny pro děti, což ale asi přímo bude mít vliv na Vaše svědomí, než na peněženku. Dividendový výnos 1,3%.
Apple (AAPL)
Nejdražší a nejznámější společnost na světě. Společnost, která roste tempem 20% ročně. Společnost, která má cílové cena přes 1000,- USD, což je skoro 50% nad současnou cenou. Na podzim má navíc přijít několik hitů najednou: nová TV, nový iPhone, nový iPad. Apple snad nechybí v žádném portfoliu hedgeových fondů.
Kamil Beran