Nemůžete večer usnout? Zkuste horké heřmánkové mléko nebo další z uvedených triků

štítek Zdraví čtení na 2 minuty

Dnešní moderní doba je chaotická, uspěchaná a člověk se nevyhne stresu. Na každého může stres působit jinak. Zatímco někomu se bude pořád chtít spát, druhý ačkoliv by rád, nezamhouří oko. Problémy s usínáním a kvalitou spánku jsou dnes velmi častý problém. Existuje na to mnoho rad i řešení, mezi něž patří i náš dnešní recept na horké heřmánkové mléko.

foto: Dům financí

Je to elixír, který pomáhá zklidnit nervy, vypnout mysl a dopřát si lepší usínání i kvalitnější spánek. Heřmánek obsahuje antioxidant zvaný apigenin, o kterém je známo, že se váže na receptory mozku, které pomáhají podporovat ospalost. I když recept vyžaduje sušené květy heřmánku, můžete použít heřmánek v čajovém sáčku, pokud nemáte přímo sušený heřmánek.

Potřebné ingredience

  • 400 ml mandlového mléka
  • 100 ml filtrované nebo převařené vody
  • 1 polévková lžíce sušených květů heřmánku nebo pytlík heřmánkového čaje
  • ½ lžíce vanilkového extraktu
  • 1 lžička medu (ideální je manukový med)
  • Špetka včelího pylu – nemusí být
  • 1 lžíce zlatých lněných semínek

Jak mléko připravit

Do kastrůlku dejte vodu, mléko a ohřejte. Jakmile tekutina vaří, vypněte a přidejte med, vanilku, heřmánek nebo pytlík heřmánkové čaje a nechte vyluhovat alespoň 5 až 10 minut. Tekutinu nalijte do mixéru (pokud použijete sypaný heřmánek, lijte přes sítko) a přidejte semínka i včelí pyl, vše rozmixujte. Nápoj pijte ještě horký.

Další triky pro lepší spánek

  • Před spaním pořádně vyvětrejte v ložnic
  •  Pozor na modré světlo: dvě až tři hodiny před spánkem nesledujte televizi, nebuďte na počítači, tabletu nebo mobilním telefonu
  • Začněte pravidelně cvičit nebo chodit na delší procházky
  • Vytvořte z vaší ložnice oázu odpočinku, příjemné prostředí dokáže divy
  • Dopřejte si hodinu před spánkem 15 minutovou bylinnou koupel – vhodná je levandule
  • Zkuste aromaterapiiVypijte horké mléko s medem
  • Pijte před spánkem relaxační čaje: heřmánek, meduňka, levandule nebo bylinné směsi
  • Zkuste i potraviny pro lepší spánek: banán (teplé banánové mléko), ovesná kaše, semínka a oříšky, třešně a višně (čerstvě vymačkaná šťáva), malá hrst cereálií s nízkým obsahem cukru Naopak se vyhněte těžkým, smaženým, kořeněným a sladkým jídlům, které mají hodně kalorií. Na každého platí něco jiného, tudíž musíte sami vyzkoušet, co je zrovna pro vás to nejlepší.

Gabriela Kortová

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí