Týden dovolené navíc – nejlepší firemní benefit

štítek Zaměstnání čtení na 2 minuty | přečteno 1×

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Zaměstnavatelé nabízí svým zaměstnancům řadu firemních benefitů. Služební mobil, notebook, stravování, slevy při nákupu vybraného zboží, poukázky na vybraný sport. Většina zaměstnanců nejvíce uvítá týden dovolené navíc.

Zaměstnanci jsou rádi, jestliže mohou čerpat od zaměstnavatele daňově zvýhodněné příspěvky na životní pojištění, penzijní připojištění nebo doplňkové penzijní spoření. Menší radost mají z různých poukázek, které se nehodí každému zaměstnanci. Přesto platí, že každý firemní benefit je dobrý, ale některé jsou lepší. Pro mnoho zaměstnanců je nejlepším benefitem týden dovolené navíc.

Dovolená přináší nové nápady a chuť do práce

Nabízet zaměstnancům týden dovolené navíc nebo víc je výhodné i pro zaměstnavatele. Všichni zaměstnavatelé chtějí energické zaměstnance, kteří jsou výkonní a podílí se na lepších pracovních postupech a mají tolik potřebné zajímavé myšlenky. Bez dostatečného odpočinku však není potřebná produktivita možná. Pro zaměstnavatele je tedy přínosné, když nabízí svým zaměstnancům týden dovolené navíc. Vhodné je mít upraven rozsah pracovních činností a zastupitelnost tak, aby v případě dovolené mohl zaměstnanec zcela vypnout a záležitosti, které nepočkají do návratu do práce z dovolené udělal jeho kolega.

Základní předpoklad – zastupitelnost

Aby si mohli zaměstnanci pořádně užít dovolenou, tak je potřeba mít ve firmě dobře propracovaný systém zastupitelnosti. Když zaměstnanec ví, že případně důležité činnosti za něho vyřídí jeho kolega, tak na dovolené úplně vypne a načerpá tolik potřebnou novou energii do další práce. Vzájemná zastupitelnost zaměstnanců se však v některých společnostech podceňuje, což není dobře. Při delší pracovní neschopnosti nebo nečekaném odchodu zaměstnance nastávají zbytečné pracovní zmatky.

Firmy, které chtějí dlouhodobě úspěšně fungovat, by měly na zastupitelnosti zaměstnanců pracovat. V takových firmách nedochází během dovolených, nemoci nebo personálním změnám k výraznějším problémům. Danou práci má vždy kdo dokončit.

I práci kolegy je nutné znát

Zaměstnanci mající speciální úkoly by se měli vyznat i v práci pracovního kolegy. Dostatečný počet zaměstnanců na každém oddělení je nutností, jinak se práce nestíhá, což může znamenat odliv zákazníků nebo placení smluvních pokut a sankcí. Vedlejší náklady a prestiž firmy utrpí velké ztráty. Šetření na několika pracovních místech se větším firmám rozhodně nevyplatí. Odběratelé nechtějí slyšet, že si mají zavolat tak za týden nebo za dva, kdy se vrátí kolega z dovolené nebo nemocenské. Nedostatečná zastupitelnost přináší problémy. Dostatečné personální zajištění pracovníků je umožňuje řádně plnit dohodnuté smlouvy a díky benefitu delší dovolené získat do firmy odborníky.

Petr Gola

Další články k tématu Dovolená zaměstnance

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí