Díky internetu přináší finanční sektor pro klienty mnoho výhod
štítek Účty čtení na 2 minuty
Banky dávají přednost elektronickému kontaktu před osobním. Pobočky finančních ústavů budou do budoucna přicházet o pracovní místa. Již nyní výrazné slevy při sjednání finančního produktu elektronicky. Hypotéku je možné dnes kompletně vyřídit z domova
Stálé zdokonalování a rozšiřování světové elektronické pavučiny má kladný dopad na komfort při nakládání s finančními prostředky. Klienti finančních institucí dnes již prakticky nemusí vytáhnout paty s domu a jsou schopni kompletně obhospodařit své finanční portfolio.
Banky nad touto nastalou situací mohou jen plesat. Elektronický kontakt je ze všech možných ten nejvýhodnější, protože zkrátka nic nestojí. V západních zemích, jako je Francie a Anglie, se stal elektronický kontakt mezi klientem a bankou již zcela zažitým.
Proto také některé západní finanční instituce snížily počet svých zaměstnanců mnohdy i na polovinu. Podle západního vzoru lze tedy i u nás čekat v nejbližší době postupné snižování stavu bankovních úředníků. Ekonomický dopad je zde jasně patrný… Proč platit pracovníky, kteří budou do budoucna stále méně pracovně vytíženi. Dá se tedy očekávat, že dnešních asi 50 000 pracovníků v bankovním sektoru se v blízké době dočká personálních změn.
Jediní, kteří budou mít z těchto změn čistý prospěch, se opět stanou klienti. Dnes je již možné si všimnout, že při vyřízení finančního produktu přes internet získá zájemce nemalé zvýhodnění v podobě různých slev na poplatcích. Třeba v případě různých pojistek takto mohou klienti v součtu ušetřit i desetitisíce korun ročně.
Zajímavostí je, že třeba již i hypoteční úvěr, který se řadí svojí náročností na vyřízení k jedněm z nejsložitějších, je možné vyřídit dnes v poklidu elektronicky z domova. Opět na západě se stalo vyřizování hypotéky přes internet takřka normální. U nás v republice tuto možnost poskytuje společnost hypotečních specialistů na stránkáchwww.hypotekazdomu.cz . Dle této společnosti je vyřizování finančních produktů přes internet tím správným krokem k přiblížení se moderní a progresivní společnosti. Ředitel této společnosti Radim Svoboda sám říká: „V dnešní době lidé nemají čas ani chuť na byrokracii. Je třeba být progresivní a maximálně šetřit tolik drahocenný čas. Vycházíme v tomto lidem vstříc a dáváme jim možnost, aby si alespoň hypotéku mohli vyřídit v pohodě z klidu svého domova.“ Na otázku, zda není pro občany příliš riskantní takto vyřizovat finanční produkt, který má dopad i na dlouhá desetiletí, pan ředitel Svoboda odpověděl: „Ano, může se zdát, že elektronický kontakt je poněkud odosobněn. Ne ale u nás. U nás vždy klient ví s kým jedná. Naši pracovníci se mu představují, posílají mu svoji osobní kartu. Písemná forma prostřednictvím e-mailu je v tomto oboru lepší, protože podle přísloví co je psáno, to je dáno, se nemůže stát, aby klient nějakou informaci přeslechl, něco nezachytil a tak podobně, jak je tomu u osobního kontaktu.
Nastolený trend v elektronické komunikaci s finančními instituce, který se u nás začíná rozmáhat má jeden nepopíratelný vliv, a to předně na životní úroveň. Odpadá takto čas strávený ve frontách na přepážce, dohadování se s bankovním úředníkem a vůbec pocuchané nervy. Dává nám novou možnost ušetření času a jeho následné strávení nad věcmi, které opravdu zaslouží naši pozornost.