Veřejnost má poslední možnost k úpravám jízdního řádu ČD na příští rok
štítek Cestování čtení na 2 minuty
Již pouze měsíc má veřejnost na to, aby se vyjádřila k připravovaným jízdním řádům Českých drah na rok 2012. Své případné podněty mohou lidé zasílat na krajské úřady a ministerstvo dopravy do konce srpna, informoval tiskový mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Nový jízdní řád pak začne platit od 11. prosince tohoto roku.
„Nyní vrcholí projednávání jízdních řádů na rok 2012 s objednavateli, tedy s krajskými úřady a s ministerstvem dopravy. Pokud mají občané nebo obce ještě nějaké návrhy na jejich vylepšení, musí je co nejrychleji předat na příslušný útvar krajského úřadu nebo ministerstva,“ řekl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Antonín Blažek.
Nové mezistátní jízdní řády jsou již v podstatě hotové. Naopak u vnitrostátních mohou lidé nadále přicházet s návrhy na změny.
V případě mezistátních jízdních řádů se jednotlivé trasy vlaků sjednávají na mezinárodní konferenci Forum Train Europe a oproti loňskému roku zde nedošlo k významným změnám. K menším změnám patří například zkrácení cestovních časů na některých tratích, a to z důvodu nasazení většího množství vozidel s rychlostí 160km/hod. Zkrácení cestovního času na trase Praha – Břeclav bude zhruba 6 minut a na trase Praha – Ostrava cca 16 minut. Na trase mezi Prahou a Lincem (přes Tábor a České Budějovice) bude zajištěn druhý přímý spoj s názvem F. A. Gerstner.
Náměstek Blažek dále doplnil, že začátkem září 2011 uzavře státní organizace Správa železniční dopravní cesty veškerou přípravu nového jízdního řádu a již nebude možné do něj žádným způsobem zasahovat. I v případě vnitrostátní dálkové přepravy jsou již patrné některé změny.
„Například ministerstvo dopravy neobjednalo žádné dálkové spoje kategorie EuroCity, InterCity nebo Expres na trase Praha – Ostrava. České dráhy proto na této trase povedou na své komerční riziko v samostatných dvouhodinových intervalech jak spoje SuperCity operované jednotkami pendolino, tak ostatní rychlé spoje v kategorii EuroCity nebo Expres. Všechny tyto vlaky nabídnou modernizovaný vozidlový park“ přiblížil tiskový mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Více nových nebo modernizovaných souprav se pak plánuje v regionální a dálkové dopravě také na dalších tratích. „V Libereckém kraji a na Vysočině budou v jízdním řádu 2012 uvedeny do provozu například zcela nové nízkopodlažní motorové vozy RegioShuttle od společnosti Stadler“ uzavřel Šťáhlavský.