Další cestovní kancelář ukončila svou činnost
štítek Cestování přečtete do minuty
Cestovní kancelář Parkam Holidays ukončila svou činnost, informoval v pátek viceprezident a mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Tomio Okamura. Letos jde tak již o třetí CK, která musela skončit. Parkam Holidays patřila mezi menší cestovní kanceláře, které každoročně odbaví kolem tří tisíc českých turistů. V současné chvíli má v zahraničí 325 klientů.
„CK Parkam Holiday má nyní 300 českých turistů v Bulharsku a 25 v Řecku, celkem se tedy jedná o 325 českých turistů. V žádné další zemi klienti této cestovní kanceláře dle aktuálních informací nejsou,“ uvedl v pátek Okamura.
Dalších několik set klientů má podle něj své zájezdy zakoupeny, ale bohužel na ně neodcestují.
„Naše Asociace je v kontaktu s pojišťovnou Generalli, u které je CK Parkam Holiday pojištěna proti úpadku, a můžeme sdělit, že pojišťovna již začala vyvíjet příslušné aktivity dle zákona za účelem repatriace postižených turistů zpět do České republiky,“ ujistil viceprezident AČCKA.
Co mají klienti dělat v případě úpadku cestovní kanceláře?
Klienti, které zasáhl krach cestovní kanceláře při pobytu v zahraničí, by měli telefonicky kontaktovat pojišťovnu, kde je kancelář pojištěna proti úpadku. Kontakt a informace o dané pojišťovně jsou uvedeny v cestovní smlouvě. Pojišťovna má ze zákona povinnost postarat se o klienty v zahraničí a zajistit jim přepravu zpět do České republiky (na náklady pojišťovny). Pojišťovna již však nemá povinnost dodržet pobyt klientů dle cestovní smlouvy. V tomto případě má klient nárok uplatnit u pojišťovny úhradu částky za nerealizovanou část zájezdu. Pojišťovna má na její vyplacení šest měsíců.
Pokud již mají klienti zakoupené zájezdy, na které ještě neodletěli, měli by opět kontaktovat pojišťovnu, kde je cestovní kancelář pojištěna. Pojišťovna má následně povinnost vyplatit klientům částku za zaplacené zájezdy, na které neodjeli.