Vydělávání peněz na internetu poněkud netradičně

štítek Osobní finance čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Že na internetu je možné vydělat ohromné peníze dnes již nepochybuje nikdo. Vždyť nás o tom přesvědčili miliardáři z Googlu Lary Page a Sergey Brin (v roce 2006 byla hodnota Googlu 10,5 miliard dolarů), či sice díky českým poměrům menší, ale přesto velmi výdělečný Seznam, jehož hodnota se pohybuje okolo 1,5 miliardy korun (70 % společnosti patří jejímu zakladateli Ivu Lukačovičovi). Ovšem peníze se dají vydělávat různými způsoby, ale vždy to chce jedno – a to nápad. Tento článek je právě o těch trochu netradičních nápadech, které mohou napadnout snad jen skutečného génia nebo naprostého blbce, ale přesto vydělaly závratné sumy.

Kdyby se pořádalo mistrovství světa ve skutečně hloupých nápadech, tak Million Dollar Homepage (milli­ondollarhomepa­ge.com) by byl světovým šampiónem. Nápad se zrodil v hlavě jednadvacetiletého Alexe Tewa a učinil z něj milionáře. O co tedy jde? Alex Tew umístil na svou stránku milion pixelů, 1 pixel byl k mání za 1 dolar. A skutečně zanedlouho byly všechny jeho pixely prodány. Někoho jiného napadlo si zařídit poštovní schránku u severního polárního kruhu na Aljašce a předstírat, že je Santa Claus (santa­mail.org). Za dopis důvěřivému dítěti si účtuje 10 dolarů. Že to nemůže fungovat? Omyl! Již bylo posláno přes 200 000 dopisů. Pokud chcete koupit svému psovi sluneční brýle (třeba na slunci mžourá) či jiné doplňky, tak doggles­.com je stránka pro vás jako stvořená. Z dalších například seznamka pro HIV pozitivní (předpokládané tržby v roce 2006 byly 100 000 dolarů) či výrobce falešných kostiček pro štěstí (www.luckybre­akwishbone.com), jehož předpokládané tržby v roce 2006 měli dosáhnout milionu dolarů. Je vidět, že pokud je váš nápad dostatečně hloupý, je snadné stát se skutečně bohatým.

Ale mnohdy stačí mít poněkud netradiční nápad a začnete vydělávat, jak se vám ani nesnilo. Například www.pickydoma­ins.com se zabývá vymýšlením snadno zapamatovatelných názvů pro jiné. Pokud si od nich klient jméno vybere účtují mu 50 dolarů. Dokonce kdokoli se u nich může zaregistrovat a pokusit se o to samé – pokud je vybráno jeho jméno dostane polovinu, tedy 25 dolarů. Nebo Catherine Keane, majitelka Hungry Pod (www.hungrypod­.com), vydělává přes 100 000 dolarů ročně za to, že nahrává jiným lidem hudbu do jejich iPodů. Michael Senoff (www.hardtofin­dseminars.com) vydělává až 1000 dolarů denně tím, že prodává staré materiály k seminářům, které vedli ti nejlepší marketingový experti. Nick Landauer vydělal 200 000 dolarů pouze na tom, že založil blog o pálivých omáčkách (www.hotsauce­blog.com) a např. Joshua Opperman žije ze své stránky (www.idonowidon­t.com), na které pořádá aukce snubních a i jiných prstenů (Joshua se rozvedl se svou snoubenkou a když chtěl prodat prsten u zlatníka, zjistil, že dostane pouze třetinu původní ceny a to ho vedlo k založení této stránky).

Opravdu, chce to jen nápad a nezáleží na tom, jestli ten nápad je geniální, netradiční či absolutně hloupý. Podle toho se zákony internetového businessu neřídí. Kvalita nápadu se pozná podle toho, jaké vám přináší peníze. Pokud uvažujete o vlastním internetovém businessu, můžete se nechat inspirovat několika stránkami uvedenými v tomto článku (více informací na www.nichegeek.com) a třeba si i založit vlastní milionovou stránku.

Jakub Šenovský

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí