GfK: Spotřebitelská důvěra v Německu stoupne, a to i díky fotbalu
štítek Stalo se přečtete do minuty
Spotřebitelská důvěra v Německu se v srpnu pravděpodobně vyšplhá na nejvyšší úroveň od loňského listopadu díky euforii z fotbalového šampionátu, teplému letnímu počasí a zlepšujícím se podmínkám na trhu práce. Uvedla to výzkumná organizace GfK.
Index spotřebitelské nálady GfK pro srpen se zvýšil na 3,9 bodu z revidovaných 3,6 bodu pro červenec. Analytici očekávali, že index zůstane na původně ohlášených červencových 3,5 bodu.
„Němci se dostali do dobré nálady díky dobrému výkonu německých fotbalistů na mistrovství světa, letnímu počasí a příznivým zprávám z trhu práce,“ uvedla organizace. „Tyto faktory převážily nad jinými faktory, které náladu zjevně ohrožují, jako jsou úsporná opatření a zvýšení příspěvků na zdravotní pojištění,“ dodala.
Německo má největší ekonomiku v Evropě, na které je závislá řada firem z České republiky. Země se v polovině roku 2008 propadla do hospodářské recese, ve které setrvala celý další rok. K růstu se německá ekonomika vrátila až loni ve druhém čtvrtletí.
Počet nezaměstnaných v Německu v červnu po sezonním očištění klesl o 21.000 na 3,23 milionu lidí, a po 12 měsících poklesu se tak dostal nejníže od konce roku 2008.