Počet českých uživatelů Facebooku překročil dva miliony

štítek Stalo se přečtete do minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Počet registrovaných uživatelů sítě Facebook z Česka v těchto dnech překročil dva miliony. Za půl roku se tak zdvojnásobil. Vyplývá to z údajů, které Facebook uvádí pro zadavatele inzerce.

Počet unikátních návštěvníků Facebook neuvádí. Podle internetového odborníka Daniela Dočekala, který se odkázal na statistiky Google, by se počet návštěvníků mohl pohybovat kolem 3,2 milionu lidí. „Pokud použijete listopadové výsledky NetMonitoru, tak by Facebook byl někde v pozici trojky českého internetu v měsíčních číslech. Ohrožoval by tak iDnes.cz a Novinky.cz a velmi brzy i Centrum.cz,“ uvedl na serveru Lupa.cz.

Podle sdělení Facebooku z minulého týdne Češi na stránkách stráví v průměru 27 minut. Téměř 60 procent uživatelů se na něj přihlásí každý den, 84 procent jednou týdně. Deset procent lidí se na Facebook dívá i přes mobilní telefon.

Novinkou pro české uživatele Facebooku má být možnost umisťování reklamy. Firmy budou moci inzerovat například pomocí prémiové pozice na hlavní stránce. Další možností je videoreklama nebo dotazníky mezi uživateli. Facebook se zaměřuje na reklamu úzce spjatou s uživateli. Sami se totiž rozhodují, zda a s jakou značkou budou komunikovat.

Facebook byl založen v roce 2004 a stal se čtvrtým největším serverem na světě, měsíčně se na něj podívá 340 milionů lidí. Ještě na podzim roku 2008 měl Facebook v Česku kolem 150.000 regis­trovaných uživatelů.

Zdroj: Finanční noviny, ČTK

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí