Na internetu nakupovalo už 91% českých uživatelů

štítek Nakupování čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

V internetových obchodech už nakupovalo 91 procent českých uživatelů celosvětové počítačové sítě, přičemž necelá pětina z nich si zboží objednává pravidelně aspoň jednou měsíčně. Téměř tři pětiny lidí pak nakupují prostřednictvím internetu několikrát ročně. Vyplývá to z průzkumu agentury Mediaresearch. Internetoví obchodníci tvrdí, že obliba nakupováni na internetu v Česku stále roste, a to i díky hospodářské krizi, kvůli které lidé vyhledávají co nejnižší ceny.

„Nejaktivnějšími uživateli internetových obchodů jsou především mladí lidé ve věku 25 až 34 let,“ sdělil ČTK Jan Mazal ze společnosti Mediaresearch. Dodal, že potenciál dalšího růstu nabízí skupina 15 procent uživatelů, kteří přes internet nakupují méně často než jednou za rok. „Necelá desetina respondentů na internetu zatím nikdy nenakupovala. Polovina z nich má však v plánu nákup do budoucna uskutečnit,“ podotkl Mazal.

Obliba nákupů na internetu stále roste. Tomáš Hodboď z internetového srovnávače cen a zboží Heuréka.cz ČTK řekl, že nákupy se v Česku přesouvají na internet, a to především díky nižším cenám, než jaké jsou v kamenných obchodech. V kategoriích, jako je elektronika či bílé zboží, jsou ceny na internetu podle něj až o 30 procent nižší. Zatímco celkové maloobchodní tržby v srpnu bez sezonního očištění meziročně klesly o 3,5 procenta, tak tržby z prodeje přes internet se naopak zvýšily.

Trend potvrzuje Petr Král z nákupní galerie Mall.cz, která v letošním třetím čtvrtletí vykázala meziroční nárůst tržeb o 97 procent. „Ač to možná zní paradoxně, tržby internetových obchodů zaznamenávají takto výrazný růst tržeb právě proto, že lidé šetří a zároveň neupřednostňují cenu na úkor kvality,“ podotkl Král.

Nejznámějšími internetovými obchody podle průzkumu agentury Mediaresearch jsou Alza.cz (12 procent) a Aukro.cz (12 procent). Třetím nejčastěji zmiňovaným obchodem na internetu byla nákupní galerie Vltava.cz (šest procent).

Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard a letos na 27 miliard korun. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.

Zdroj: Finanční noviny, ČTK

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí