Realitní agent musí zvládat náročnou klientelu

štítky Investice Nakupování Realitní trh čtení na 3 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Pražský realitní trh prošel za posledních deset let velkými změnami. Zeptali jsme se na názor Catherine Riboton, která zastupuje společnost CERES Group jako realitní agent při prodeji luxusních nemovitostí a má zkušenosti s nejnáročnějšími klienty v této oblasti.

Žijete v České republice již poměrně dlouhou dobu. Můžete porovnat současnou situaci v oblasti nemovitostí se situací deset před deseti lety?

Před deseti lety to byl především nově vznikající trh. Čeští lidé s velkým entusiasmem opouštěli paneláky a stěhovali se do nově postavených, moderně zařízených bytů tak rychle, jak jen to bylo možné. Díky velké poptávce začal velký boom pro developerské společnosti. V oblasti renovace historických budov v atraktivních částech Prahy se staly převážně výsadou zahraničních turistů. Dnes už je zcela běžné vidět nakupovat Čechy byty v historických domech v centru Prahy. V dnešní době čím dál více roste potřeba luxusních nemovitostí v prestižních částech Prahy.

Vidíte výrazné rozdíly mezi Prahou a ostatními evropskými městy co se oblasti nemovitostí týče?

V porovnání s Londýnem nebo Paříží přišel trh s nemovitostmi v podobě jaké je známe dnes poněkud později. Nicméně je férové říci, že je naprosto porovnatelný s velkými městy v evropském regionu jako je Mnichov, Varšava, Vídeň nevyjímaje. Londýn je v porovnání s Prahou zaměřen na životní styl. Podobné projekty již přicházejí i do Prahy např. River Diamond. Budu-li mluvit o trhu s luxusními projekty, tak prvním developerem, který představil koncept luxusního bydlení bylo Orco s vlajkovou lodí projektu Americká 1. V poslední době představila kompletní koncept luxusního bydlení a servisu v Praze Liliová 8 se svým čtyřiadvaceti­hodinovým servisem správy domu, komorníkem pro parkování a celou řadou na míru šitého servisu pro potřeby residentů tohoto luxusního projektu. Tento typ luxusních projektů však v Praze není častý a v současné době je větší poptávka než nabídka.

Mluvíte-li o luxusních projektech jaký je rozdíl, když prodáváte byt za třicet tisíc korun za metr nebo byt za tři sta tisíc korun za metr?

Mluvíme-li o bytu za třicet tisíc pak bude spíše někde v regionu, ne v Praze. Bude se s největší pravděpodobností jednat o člověka, který si kupuje nemovitost prvně a je pro něj důležitá cena. Bude se jednat o praktický nákup tzn. cena a lokalita budou hlavními aspekty a neméně důležitým a možná i klíčovým faktorem při rozhodování budou i podmínky hypotéky.

Nemovitost kde čtverečný metr překračuje dvě stě, nebo tři sta tisíc korun je emotivní prodej a peníze nejsou hlavní úvahou. Tento typ klienta hledá byt, který bude odpovídat jeho životnímu stylu a osobnosti; velmi často má několik domů po celém světě a hledá místo, kde se bude cítit unikátně. Exklusivní lokace a okouzlující výhled jsou velmi často dva hlavní požadavky které investor do tohoto typu nemovitosti hledá.

Uvedla jste, že u luxusních projektů je vyšší poptávka než nabídka. Jsou mezi těmito klienty i Češi nebo se jedná pouze o cizince?

Většina lidí se domnívá, že nejvíce zájemců o luxusní nemovitosti je ze strany cizinců. Opak je však pravdou. Většina kupujících je z České republiky. V poslední době jsme bohužel zaznamenali pokles z řad mezinárodních investorů díky globální finanční situaci.

Pokud to není tajemství, kde taková jednání s tímto typem klienta probíhají?

Obecně první schůzka probíhá u nás v kanceláři. S klientem mluvíme o jeho požadavcích a ujistíme se, že přesně chápeme co klient hledá, abychom pro něj našli nejlépe „padnoucí“ nemovitost a neplýtvali jeho časem nevyhovujícími nemovitostmi. Následně zajistíme prohlídku nejlepších nabídek a potom velmi často jdeme do příjemné restaurace, probrat názor klienta na nemovitost. Mým oblíbeným místem pro tato jednání je buď Angel’s restaurant nebo pokud jednání vyžaduje více soukromí je to LS Club.

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí