Obchodníci stále váhají s přípravou na druhou etapu EET, hrozí jim vysoké pokuty

štítek Stalo se čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Za dva týdny startuje druhá etapa zavádění elektronické evidence tržeb (EET), která se týká maloobchodního a velkoobchodního prodeje, celkem tedy až 250 000 podnikatelů. Jestliže výrazně nezrychlí tempo registrací do systému EET, budou tisíce obchodníků vystaveny riziku pokuty od finančních úřadů. Softwarovou EET pokladnu je přitom možné zprovoznit již během několika minut.

Časově nejnáročnějším krokem registrace k EET je získání autentizačních údajů do EET. Registraci lze provést buď osobně na příslušném finančním úřadě, nebo elektronicky prostřednictvím Daňového portálu. Od podání registrace do získání autentizačních údajů může uplynout až 5 pracovních dní. Další den je třeba počkat na vygenerování nezbytného certifikátu. „Jakmile má podnikatel provedenou registraci k EET a potřebný certifikát, může si zprovoznit softwarovou pokladnu, dostupnou prostřednictvím internetového prohlížeče z počítače i z mobilních zařízení, během několika minut,“ říká Jaroslav Hansal, jednatel společnosti Bohemiasoft, která firmám a podnikatelům poskytuje cloudové pokladní řešení Kasareal.cz.

Mnoho podnikatelů, kteří chtějí i po 1. březnu 2017 nadále prodávat svoje zboží, otálí s registrací k EET do poslední chvíle. Právě pro ně bude softwarová EET pokladna prakticky jediným řešením, jak ještě včas splnit zákonnou povinnost evidence tržeb. Softwarové pokladny, provozované formou cloudové služby jsou ale vhodné i pro obchodníky, kteří se již do EET zaregistrovali, avšak stále hledají vhodné pokladní řešení. Podnikatelé, jenž již nějaký typ cloudové pokladny využívají, na ní oceňují především:

  • Možnost splnit zákonnou povinnost registrace tržeb bez investice do nového hardwaru a softwaru.
  • Rychlost a jednoduchost práce s pokladnou, bez nutnosti zdlouhavého zaškolování v obsluze.
  • Dostupnost cloudové pokladny z libovolného místa, kde je k dispozici počítač nebo chytrý telefon a připojení k internetu.

Cloudové pokladny nevyžadují instalaci jakéhokoli softwaru, jelikož fungují přímo v internetovém prohlížeči. Tisk faktur a účtenek probíhá na běžných, respektive účtenkových tiskárnách, připojených k počítači. V případě ovládání pokladny ze smartphonu či tabletu lze účtenky tisknout na přenosných termotiskárnách, propojených s mobilním zařízením přes Bluetooth. „Cloudová EET pokladna má nulovou vstupní investici a je vhodná pro klasické prodejny i odvětví služeb. Denně se nám registrují stovky nových uživatelů EET pokladny, kteří hledají jednoduché řešení evidence tržeb s garantovanou spolehlivostí,“ dodává Jaroslav Hansal z firmy Bohemiasoft.

Pokladna v internetovém prohlížeči

Softwarové pokladny mají velkou výhodu i v možnosti vytvoření libovolně rozsáhlého katalogu produktů pro zadávání do objednávek, v širokých možnostech oprav provedených objednávek nebo možnosti pozastavení objednávky a částečného nebo úplného storna platby. Podnikatelé s vlastním informačním (ERP) systémem ocení i export dat z pokladny do účetního systému, mnoho dalších pak možnost propojení pokladny s internetovým obchodem.

Z bezmála čtvrt milionu obchodníků, kterých se druhá vlna EET týká, se jich zatím registrovalo jen několik desítek tisíc. Zatímco za porušení povinností stanovených zákonem o elektronické evidenci tržeb hrozí živnostníkům a firmám pokuta až 500 000 korun, používání cloudové EET pokladny přijde měsíčně řádově na desetikoruny.

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí