LMC: Již i malé firmy objevily výhody inzerce práce na internetu

štítek Zaměstnání přečtete do minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Již i malé firmy objevily výhody inzerce práce na internetu. Jako nástroj na vyhledávání nových pracovníků využívají zejména firemní stránky a pracovní portály. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který uskutečnil provozovatel pracovních portálů Jobs.cz a Prace.cz společnost LMC ve spolupráci s agenturou Data Collect. Šetření se uskutečnilo v květnu mezi 235 firmami do sta zaměstnanců.

Internetové zdroje jsou nyní v preferencích menších firem při hledání zaměstnanců na třetím místě za doporučením známých a hledáním prostřednictvím úřadů práce. „Průzkum nám potvrdil, že i menší hráči na trhu se vedle tradičních zdrojů hledání vhodných uchazečů začínají přiklánět k využití internetových zdrojů. Ať už jde o inzerci na svých vlastních firemních webech, nebo prostřednictvím specializovaných pracovních portálů,“ uvedla Barbora Farkašová z LMC.

Důkazem toho, že si i malé firmy do sta zaměstnanců uvědomují, že jsou kariérní stránky jejich vizitkou směrem k uchazečům, je zvýšený počet zpracovaných zakázek právě pro tuto část zákazníků. „V prvním pololetí letošního roku jsme pro firmy do sta zaměstnanců zpracovali o 65 procent více kariérních webů než ve stejném období loňského roku,“ podotkla Jitka Pouzarová ze společnosti LMC.

Pokud firmy přistupují k rozhodnutí inzerovat na internetu, rozhodují se zejména podle kritérií známosti portálu, dobré předchozí zkušenosti s ním a především jim portál musí přinášet dostatek kvalitních uchazečů. Z klientů, kteří se pro takzvaný online recruitment rozhodli, je s danými zdroji plně spokojeno 70 procent respondentů.

Náborová potřeba malých firem není prý nyní příliš vysoká. Inzerují průměrně jednou až třikrát ročně, tato potřeba ale s velikostí firmy výrazně roste. Firmy obvykle hledají jednoho až dva kandidáty v průběhu jednoho roku.

LMC operuje na českém elektronickém trhu práce již 14 let. Provozuje službu www.jobs.cz určenou pro elitní pozice na domácím pracovním trhu a největší pracovní portál na českém internetu www.prace.cz. LMC nyní registruje zhruba 8500 firemních zákazníků z ČR i zahraničí.

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí