Czech Trade

čtení na 3 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Agentura CzechTrade u nás existuje již více než 10 let a za dobu svého působení se již dostala do podvědomí většiny z nás. Byla založena rozhodnutím ministra průmyslu a obchodu 1. května 1997 jako příspěvková organizace na podporu obchodu. Díky podpoře vývozu do zahraničí zajišťuje zlepšení základních ekonomických parametrů naší ekonomiky. Zaměřuje se na poskytování informací, poradenství a jiné služby. Jejím cílem je zlepšit výsledky zahraničního obchodu České republiky a exportních aktivit českých podnikatelů v zahraničí. Zajišťuje tak českým exportérům srovnatelné podmínky jako mají exportéři z jiných zemí.

S agenturou Czech Trade spolupracuje stále více firem. Svým profesionálním přístupem, kdy je pro ni zákazník vždy na prvním místě, si dokázala získat dobré jméno. Pro své zákazníky se snaží být dobrým rádcem, pomocníkem, chce s nimi sdílet jejich úspěchy a vybudovat tak dobré postavení českého exportu. Stává se hlavním partnerem českých firem při jejich pronikání na mezinárodní trhy a přispívá ke zvýšení jejich exportu. Výhodou agentury je fakt, že funguje jako tým, který využívá svých dlouhodobých zkušeností, snaží se o neustálé zlepšování a zákazníkům nabízí řešení jejich požadavků přímo na míru. V její nabídce najdeme jak služby pro začínající exportéry, tak pomoc pro ty, kteří chtějí vstoupit na nový trh, či najít nové zákazníky. Pro splnění cílů agentury je potřeba jak podpora know-how, tak i podpora politická a finanční. Podniky v zahraničí často získávají rozsáhlou finanční a nefinanční podporu, která také přispívá k růstu vývozu. Pro své klienty nabízí i řadu odborných seminářů a konzultačních dnů. Cílem takovýchto pořádaných seminářů a workshopů je zvýšení informovanosti podnikové sféry tak, aby mohla vstupovat na zahraniční trhy dostatečně připravena.

Činnost agentury je založena hlavně na síti zahraničních kanceláří. Právě ty představují největší výhodu pro české vývozce. Zaměstnanci zahraničních kanceláří totiž velmi dobře znají daný trh v zahraničí a dokáží se tak lépe orientovat v místních obchodních podmínkách a sociálních, kulturních,popř. i náboženských zvycích. Činnost zahraničních kanceláří spočívá v tom, že na daném zahraničním trhu ověří zájem o výrobek či službu českého exportéra a pomohou mu vyhledat potenciální obchodní partnery, se kterými by mohl v budoucnosti spolupracovat. Zastoupení Czech Trade je velice rozsáhlé, funguje ve 30 zemích světa, a to hlavně v Evropě. V roce 2006 byl zaveden tzv. systém plovoucích kanceláří. To znamená, že se agentura soustředí především na ty země, ve kterých existuje pro české exportéry vysoký obchodní potenciál a které jsou perspektivní i do budoucna. Naopak snižuje aktivity zahraničních kanceláří tam, kde jejich služeb už není tolik potřeba. V roce 2006 tak například otevřel CzechTrade své nové kanceláře v Mexiku a Spojených Arabských Emirátech.

Podle čeho se ale dá poznat, že je Czech Trade úspěšnou agenturou a poskytuje skutečně kvalitní služby? Základním měřítkem úspěšnosti činnosti agentury je samozřejmě především počet úspěšných exportních akcí jejích klientů a jejich objem. Podle výsledků z minulého roku se hodnota exportu klientů agentury zvýšila o 149 % oproti roku předcházejícímu a vzrostl i počet úspěšných případů. Jedna koruna, kterou stát investoval na činnost agentury, tak vygenerovala 17 korun nového exportu českých firem.

Největší objem exportu klientů CzechTrade, přibližně dvě třetiny, tvoří ruské trhy. Činnost na tamním trhu zajišťují zahraniční kanceláře které jsou v Petrohradě, Jekatěrinburgu a v Moskvě. Na pomyslném druhém místě úspěšnosti následuje Bukurešť a v současné době většina zemí EU. S úspěchem se však vyvíjejí i některé vzdálenější trhy, např. v Mombaji, Sanghaji, či brazilském Sao Paulu. Mezi nejúspěšnější klienty agentury s největšími objemy exportu patří společnosti Galatek, a.s.,UNISTAV a.s., HAMÉ a.s., ČKD Kutná Hora, a.s. a mnohé další.

Hana Hutlová

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí