TEST: Levné zimní pneumatiky mohou být nebezpečné
štítek Nakupování přečtete do minuty
Motoristé by se při výběru zimních pneumatik měli vyhnout levným modelům. V průzkumu pro říjnové vydání spotřebitelského časopisu TEST totiž právě levné zimní pneumatiky propadly, přičemž některé z nich selhaly i při jízdě na suché vozovce. Prodej zimních pneumatik se kvůli sněhové kalamitě minulý týden zvýšil až o několik set procent.
Redaktor časopisu TEST Václav Beneš dnes ČTK sdělil, že nejhorší známku dostalo pět z 33 testovaných sad zimních pneumatik. „Největší problémy měly při jízdě na mokré vozovce. Pneumatiky Sava Eskimo, Federal Himalaya a Goodride SW602 selhaly i při jízdě na suché vozovce. V několika výrobcích byl zjištěn nadměrný obsah karcinogenních polycyklických aromatických uhlovodíků,“ uvedl.
Všechny nedostatečně hodnocené pneumatiky podle Beneše patří do nejlevnější cenové kategorie. „Tentokrát se mezi nimi objevuje i poměrně renomovaná značka Sava, která ještě vloni patřila mezi průměrně hodnocené,“ podotkl Beneš.
Zimní pneumatiky jsou v klimatických podmínkách ČR určeny především pro jízdu na suché, mokré, případně namrzlé vozovce. Právě při jízdě na mokré vozovce jsou ale levné zimní pneumatiky podle zjištění časopisu TEST nejvíce rizikové. Největší problémy na mokrém povrchu jsou s celkovou ovladatelností vozidla, při brzdění a v zatáčkách. „Všechny nedostatečně hodnocené pneumatiky na mokré vozovce propadly. Pneumatiky Goodride a Federal Himalaya měly stejné problémy i na suché vozovce,“ dodal Beneš.
Zimní pneumatiky jsou vyrobené z měkčích směsí než letní, proto se podle Beneše také rychleji opotřebovávají. Mezi jednotlivými modely jsou přitom velké rozdíly. „Z hlediska opotřebení nejhorší testovanou pneumatiku značky Pneumant je třeba vyměnit již po ujetí 60 procent kilometrů oproti nejlepšímu modelu, pneumatice Continental,“ podotkl Beneš.
Zdroj: Finanční noviny