Nejlepší zaměstnání na světě ziskal britský potapěč

štítky Cestování Zaměstnání čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Charitativní pracovník z Británie, který občas jezdí na pštrosech nebo skáče bungee jumping, byl vyhlášen vítězem soutěže o údajně nejlepší zaměstnání na světě – stane se správcem tropického ostrova Hamilton u australského státu Queensland.

„Doufám, že se mi podaří splnit všechna očekávání, mé plavecké schopnosti jsou snad dostatečné, a těším se na všechny nové role a povinnosti, které práce zahrnuje,“ prohlásil po vyhlášení výsledků Ben Southall s tím, že je pro něj vítězství velkou poctou.

Čtyřiatřicetiletého Southalla vybrala porota ze 16 finalistů, kteří se utkali v boji o půlroční „správcovskou“ práci za 150.000 austral­ských dolarů (asi dva miliony Kč). V popisu práce bude mít především „průzkum ostrovů Velkého bariérového útesu, plavání, šnorchlování … a užívání si tropického klimatu a životního stylu“. Během 12 hodin měsíčně, které by měl Southall odpracovat, musí občas nakrmit ryby, vybrat ostrovní poštu a podělit se o své dojmy a fotografie se čtenáři internetového blo­gu.

Podobná nabídka se na pracovním trhu jen tak neobjeví, a tak není divu, že o ni byl pořádný zájem – o pozici se ucházelo téměř 35.000 kandidátů ze všech států světa, s výjimkou Severní Koreje a několika afrických zemí.

Všichni zájemci museli zaslat přihlášku v podobě krátkého videa, ve kterém vysvětlili, proč se zrovna oni na „nejlepší zaměstnání na světě“ hodí. Z desítek tisíc kandidátů pak vzešla finálová šestnáctka, která se v Austrálii zúčastnila „náročných“ závěrečných testů. Během nich museli všichni ukázat, jak umí šnorchlovat, grilovat nebo si užívat ostrovních lázní.

Nabídka „nejlepšího zaměstnání na světě“ byla součástí originální kampaně, kterou na podporu cestovního ruchu během globální ekonomické krize vymyslely turistické úřady v australského Queenslandu. Kampaň, která přišla asi na 1,7 milionu australských dolarů (přibližně 25 milionů korun), vyvolala globální publicitu v hodnotě téměř sedmdesátinásobku, a stala se tak jednou z nejúspěšnějších v historii.

„Je to pravděpodobně poprvé v dějinách, kdy měla kampaň takový dopad, při tak malých reklamních nákladech, s výjimkou několika strategicky umístěných inzerátů po světě,“ říká australský marketingový analytik Tim Burrowes. „Hlavní poučení, které z toho plyne, je, že když máte originální, vzrušující nápad, o kterém lidé začnou mluvit, tak nepotřebujete utrácet velké sumy za reklamu.“

Vítězný Southall bude na ostrově, který se pyšní modrou oblohou, průzračně čistým mořem a nedotčenými písečnými plážemi, žít ve vzdušné vile s nádherným výhledem na okolní ostrovy, třemi ložnicemi a bazénem. Do nové „práce“ nastoupí 1. července a vezme s sebou prý i svoji přítelkyni.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí