Příběh člověka jako vystřižený z filmu – Petr Beneš Hyperinzerce.cz
čtení na 4 minuty
Příběh člověka jako vystřižený z filmu Vám, čtenářům, přináší Dům financí. Představíme si dnes totiž spolumajitele a současného obchodního ředitele nejznámějšího inzertního serveru Hyperinzerce, Petra Beneše.
Ve svých dvaadvaceti letech má na bedrech chod celé společnosti a stará se, aby se měly dobře jeho čtyři desítky zaměstnanců.
Nesluší se začínat hned od konce, takže si přiblížíme Petrovy začátky. Petr Beneš pochází z rodiny s nižším příjmem. Právě nevalná finanční situace a přílišná šetřivost stála za zrodem Petrova úspěchu. „Nechtěl jsem už dál počítat jestli koupím máslo za 11,20 Kč nebo za 14,40 Kč. Rozhodl jsem se s tím něco udělat.“
Již ve čtrnácti letech se pustil do pracovního procesu. Začal pracovat jako operátor call centra a dělal aktivní telemarketing, což znamená lidově řečeno „otravování lidí produkty“. Denně udělal na sto úspěšných telefonátů a kariéra na sebe logicky nenechala dlouho čekat. Již v šestnácti letech předával nabyté zkušenosti početné skupině operátorů, když působil jako jejich vedoucí. Sám Petr nám k tomuto období řekl: „Musím říci, že práce mě vždycky bavila. Dále ale také musím připustit, že jsem školu na úkor práce trošku flákal. Myslím ale, že dnes už tolik nezáleží na tom, jakou má člověk školu, ale spíš na tom co umí a co dokáže.“
Podnikatel je vždy vizionářem a nikdy se nesmí spokojit s aktuální situací. Petr svojí budoucnost viděl především v počítačové technice. Začal s nákupem a prodejem počítačů. Dovážel ze zahraničí levnější počítačové sestavy a v České republice je prodával. Nejdříve působil v okruhu svých blízkých. S tím se ovšem nespokojil a začal prodej počítačů inzerovat. To už byl jen krůček k jeho „zlatému dolu“.
Napadlo ho, že než platit inzertním serverům za inzerci, bude lepší si svůj inzertní server založit sám. Zcela bez zkušeností s vedením takovéhoto serveru se nechal inspirovat od velké internetové společnosti, kde se nechal zaměstnat. V době, kdy zde pracoval, si přesně ujasnil jak budou jeho budoucí internetové stránky vypadat. Možná tomu bylo zákrokem štěstěny, ale Petr se tehdy setkal se svým bývalým zákazníkem (programátorem) a společně se domluvili, že vizi o inzertním serveru zrealizují.
Samotné spuštění a fungování si vzalo ze začátku nemalou investici, ale bohatě se jim to vyplatilo. Největší rozmach zažil Petrův server, když marketingovým tahem (firemní a soukromá řádková inzerce je zdarma) obrátil veškerou pozornost veřejnosti právě na Hyperinzerci. Dnes se může pochlubit asi 53 000 návštěvami denně.
Možná si říkáte: „Z čeho je tedy Hyperinzerce živa?“ Z internetové reklamy. Internetová reklama již dnes překonala novinové reklamy a rádiové spoty. Má navíc důležitou výhodu. Je měřitelná a je cílená. „Reklamu Vám nikde jinde nezměří, na internetu ano.“
Nyní je již Petr Beneš, lidově řečeno, „za vodou“, proto jsme se ho zeptali, jaká je jeho vnitřní motivace. „Motivuje mě především to, že se dívám na denní návštěvnost našeho serveru a vidím tam několik desítek tisíc lidí, kteří k nám toho dne přišli. Často také v poslední době slýchám od svých známých, že Hyperinzerci využívají čím dál více. To mě vskutku hřeje na srdci.“
V dnešní době Petr pracuje na expanzi a zkvalitnění služeb Hyperinzerce. V nejbližší době bude spouštět informační portál o spotřební elektronice jako např. mp3 přehřávače, mobilní telefony, tiskárny atd… Nejvíce si Petr slibuje od spuštění sekce, kde bude každý nový mobilní telefon detailně recenzován a manipulace s ním bude přístupná ke stažení ve formě videoklipu. Samozřejmě nápadů a „vychytávek“ má Petr v hlavě daleko více, ale ve světě, kde konkurence nikdy nespí, není radno další inovace zmiňovat. Raději si na spuštění této služby počkejme.
Na závěr jsme se Petra zeptali, zda by v něčem mohl poradit čtenářům Domu financí. Ihned, bez váhání a s jeho typickým úsměvem reagoval: „Optimismus a pozitivní pohled na věc je základ úspěšného osobního i pracovního života. Vždy se snažím mít toto motto v hlavě. Není lehké se tohoto hesla držet za každé situace, ale dnes si myslím, že to určitě zvládám a snažím se proto dobrou náladu přenášet na ostatní nejen ve firmě, ale i v soukromém životě.“
Po hodině společného rozhovoru se s Petrem Benešem loučím a nemohu se ubránit myšlence, že přece je možné vlastní pílí a úsilím dosáhnout spokojeného života již v tak mladém věku.
Petr Beneš je spolumajitelem a spoluzakladatelem nejnavštěvovanějšího inzertního serveru na českém internetu. Jediným návodem na úspěch je podle něj tvrdá práce na sobě samém a především úsměv. Ve svých dvaadvaceti letech dosáhl něčeho, čeho většina lidí není schopna dosáhnout za celý svůj život.
Petru Benešovi přejeme i nadále mnoho úspěchů jak v pracovním, tak i osobním životě. V budoucnu se určitě k Petrovi vrátíme a budeme Vás informovat o jeho dalších úspěších.