Netflix: dvojitý vrchol se blíží. Insideři prodávají.

štítek Investice čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Na akciích společnosti Netflix došlo v roce 2013 k výraznému nárůstu. Tento nárůst společně s dalšími faktory, které níže rozebereme, dovedl v současné chvíli k realizaci zisků i přední představitele samotné společnosti. Důvodů může být celá řada. Například diverzifikace rizik vztahujících se k osobnímu majetku. Doplnění peněžních rezerv, ale také potřeba prostředků k vyrovnání daňové povinnosti.

Já osobně však vidím hlavní důvod v samotné realizaci zisků. Obavám těchto investorů, že akcie po prudkém nárůstu, kdy v posledním roce svou hodnotu ztrojnásobila, prostě další možnost růstu nevidí příliš reálně. Tyto výprodeje byly tak extrémní, že je lze těžko připsat jiným podnětům. Naposledy se podobná situace narýsovala v roce 2011, a tak by obyčejní investoři, kteří nemají informace jako vedení společnosti a akcie Netflixu drží, měli zbystřit svou ostražitost. Pokud totiž bude současný vývoj kopírovat ten z roku 2011, mohou akcie Netflixu ztratit padesát procent své hodnoty prakticky přes noc.

V letech 2011 a 2012 představitelé společnosti nakupovali akcie v rozmezí cen 67 – 70 dolarů za kus a jednalo se o realizace v hodnotách milionů dolarů. V současné chvíli realizují mnoho pozic a prakticky pokaždé, když jim společnost jako bonus nové připíše, dochází ihned k jejich prodeji okamžitě, jak to povolí časový odstup od přípisu. To je příklad i generálního ředitele Reada Hastingse. Ten však zůstává i nadále hlavním akcionářem společnosti, drží stále více než 1 milion akcií.

Další představitelé společnosti však neprokazují tolik víry v její akcie a možnost dalších nárůstů. V červenci vyprodal George Battle více než 23 000 kusů akcií společnosti a Timothy Haley pak v srpnu 20 000 kusů. Marketingová ředitelka Leslie Kilgore pak prodávala prakticky v průběhu celého roku a celkový počet prodaných kusů dosáhl 40 000. Ted Sarandos pak vyprodal dokonce 80 000 kusů. a to již po nárůstu k 200 dolarům za jednu akcii. David Hyman začal prodávat cirka ve stejné době a to 26 000 kusů. David Wells vyprodal od té doby 30 000 kusů.

Veškerý zmínění představitelé společnosti vyjadřují vysokou důvěru ve firmu při kterémkoliv z konferenčních hovor, stejně tak ve všech debatách v médiích. Nicméně pohled na jejich realizace naznačuje fakt, že současnou hodnotu akcií považují za přeceněnou. Vyjma samotného Hastingse však nikdo z nich již nedrží významnější objem těchto akcií. Pokud se na Netflixu vytváří další bublina, budou mít její akcionáři před sebou poměrně horké chvilky.

foto: graf – akcieatrhy.cz

Kamil Beran

Akcie a trhy

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí