Zájem turistů o Česko opět roste, nejlepší situace je v Praze

štítek Cestování čtení na 2 minuty

Česká republika se nese na vlně zvýšeného turistického zájmu. V porovnání se stejným obdobím loňského roku totiž v červnu došlo ke zvýšení průměrné obsazenosti českých tří až pětihvězdičkových hotelů na současných 64 procent, což znamená devítiprocentní zvýšení. Vyplývá to z červnového průzkumu společnosti KPMG Česká republika.

foto: freeimages.com, ilustrační fotografie

Obsazenost českých hotelů tak pokračuje v nastoleném trendu z května tohoto roku a nadále konstantně roste. Vedle růstu průměrné obsazenosti došlo i k ustálení průměrných cen za hotelový pokoj.

Po výrazném propadu (o 430 korun za pokoj a noc) mezi lety 2009 a 2010 se cena v červnu meziročně snížila o pouhých 16 korun na 1 165 korun za jednu noc.

„Vzhledem k vývoji cen pokojů v minulých měsících můžeme očekávat, že ceny začnou opět stoupat směrem k úrovni v červnu 2009,“ uvedl Ondřej Špaček ze společnosti KPMG Česká republika.

Nejlepší situace v Praze, lázeňský trojúhelník skomírá

V pražských hotelech meziročně rostla nejen průměrná obsazenost, ale i ceny pokojů a průměrná délka pobytu. O tom, že se do hlavního města vrací ve velkém zahraniční turisté, svědčí i fakt, že 91 procent všech hotelových hostů v Praze tvoří právě oni. Hotely v centru Prahy byly v červnu plné z 83 procent.

Vůbec nejhůře se situace vyvíjí na Karlovarsku. V tradiční lázeňské oblasti, kde hosté tráví v průměru nejdelší dobu, se obsazenost snížila na 62 procent, což je desetiprocentní pokles. Průměrná cena pokoje pak meziročně klesla z 2 149 na 1 250 korun a průměrná délka pobytu z 9,5 dne na 5,5 dne.

Ve srovnání se Slovenskem je na tom Česká republika co do obsazenosti hotelů o deset procent lépe. Průměrná obsazenost slovenských hotelů totiž činí 54 procent. V hlavním městě Bratislavě je to 70 procent.

Průzkum TLT benchmark vychází z dat, která od počátku roku 2009 s měsíční periodicitou poskytují ubytovací zařízení. Celkem se do projektu již zapojilo více než 180 subjektů.

Veronika Čížková

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí