Část plánu rozvoje opencard vázne, nová akciovka zatím nebude
štítek Stalo se čtení na 2 minuty
Část plánu na rozvoj karty opencard, který letos na jaře schválilo hlavní město, vázne. Zastavil se záměr založení dceřiné společnosti dopravního podniku, která měla převzít správu projektu. Podle mluvčího projektu Martina Opatrného se nepokročilo ani v přípravě elektronické peněženky. Zpoždění bude mít i zavedení turistické karty.
Vedení Prahy podle schválené strategie předpokládalo, že nová akciová společnost vznikne v září letošního roku. Město v ní mělo mít většinový podíl. Do společnosti pak měl vstoupit bankovní partner, který si měl podíl ve společnosti koupit.
Podle předsedy dozorčí rady dopravního podniku Karla Březiny (ČSSD) i podle Opatrného ale v založení společnosti žádný postup nenastal. Podle Opatrného se hlavní město s dopravním podnikem nedomluvilo na konkrétních podmínkách. Opoziční zastupitelé tento záměr už dříve kritizovali.
Dozorčí rada Dopravního podniku hlavního města Prahy se dnes zabývala také plánovaným využitím opencard jako turistické karty. Podle Březiny měl být pilotní provoz spuštěn 1. listopadu, čeká se ale na dokončení výběrového řízení na provozovatele kartového centra opencard.
Turistická karta měla stát 990 korun a nabízet měla třídenní jízdenku na MHD a slevy na vstupné do památek. Podle Opatrného se prodloužilo jednání s partnery, kteří by držitelům turistické karty mohli poskytovat slevy a zvýhodněné vstupné. „Předpokládáme, že pilotní provoz bude spuštěn na jaře příštího roku,“ doplnil Opatrný.
Zatím se nechystá ani zprovoznění elektronické peněženky, která by umožňoval menší platby. Město sice už dříve jednalo s některými bankami, podle mluvčího opencard se ale zatím neshodly na kompromisním řešení.
Opatrný upozornil, že se rozšiřuje počet partnerů, kteří držitelům opencard poskytují slevy. Připraven je prý také projekt studentské karty a pokračuje přechod papírových kuponů na opencard. Dne 13. listopadu se přestanou prodávat čtvrtletní a měsíční papírové kupony pro seniory a dospělé.
Kartu opencard v současnosti vlastní přes 500.000 lidí. Slouží mimo jiné jako tramvajenka, průkazka do knihovny, držitelé na ni také získají různé slevy. Projekt ale provázely problémy a nevýhodné smlouvy.