Začal prodej First minute zájezdů na léto 2010

štítek Cestování čtení na 3 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Právě začíná hlavní období prodeje zájezdů First minute, tedy zájezdů „na první chvíli“, na letní sezonu 2010. Po loňském krizovém roce se letos cestovní kanceláře snaží klienty nalákat mnoha novými speciálními pobídkami. Zdárný prodej zájezdů „na první chvíli“ je podle viceprezidenta a mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomia Okamury z hlediska ekonomiky cestovních kanceláří zcela klíčový, jelikož například uplynulou sezonu se prodalo formou First minute přibližně 800 tisíc zájezdů, to znamená zhruba 40 % všech zájezdů.

Po loňské krizové sezoně se letos snaží cestovní kanceláře podpořit co nejvyšší prodej zájezdů již na First minute celou řadou nových pobídek.

Nabízí například zájezd až pro tři děti zdarma, nízké zálohy na rezervaci zájezdu, slevy pro seniory, nově zvýšenou věkovou hranice pro pobyt dítěte zdarma (až do 18 let), až 15 % slevy z katalogové ceny, polopenzi zdarma, transfer na letiště v ČR zdarma, fakultativní výlet zdarma, hodnotný dárek apod.

Celkově se dá říci, že cestovní kanceláře v rámci First minute poskytují slevu ze standardní ceny zájezdů v průměru cca 10%. Důvodem velkých snah cestovních kanceláří v tomto období je snaha od začátku prodat základní množství zájezdů tak, aby pak měly větší jistotu a klid, že nasmlouvané kapacity v letních letoviscích a charterových letech naplní.

„Cenově výhodný včasný nákup zájezdu je vhodný pro lidi, kteří mají na dovolenou určité požadavky, dokáží fixovat termín dovolené dlouho dopředu, chtějí ušetřit nebo si prostě jen chtějí vybrat to nejlepší z kompletní nabídky zájezdů,“ řekl k zahájení prodeje First minute zájezdů viceprezident a mluvčí AČCKA Tomio Okamura. „Například rodiny s dětmi si tak mohou bez problémů vybrat hotel s dětskými bazény či animátory. Důchodci, kteří se již hůře pohybují, si mohou z kompletní nabídky vybrat hotel s výtahem v blízkosti pláže. Náročnějším klientům zase bude jistě vyhovovat, že je k dispozici dostatek pokojů s výhledem na moře,“ dodal.

V loňském roce se v České republice prodalo celkově přibližně 1,95 milionu zájezdů za 12 miliard korun, což znamenalo meziroční pokles počtu prodaných zájezdů zhruba o 15 % a tržeb o 20 %.

Cestovní kanceláře proto připravily pro letošní rok prakticky stejné množství kapacit, jaké se prodalo v loňském roce, to znamená cca 2 miliony zájezdů. „Neočekáváme letos žádné významné nárůsty či poklesy prodeje zájezdů, ale spíše stagnaci,“ přiblížil Okamura.

Z celkového počtu připravených zájezdů bude letos přibližně 20 % leteckých a 80 % formou pozemní dopravy.

V uplynulé sezoně bylo prodáno formou First minute téměř 40 % všech letních zájezdů, což znamená, že se tímto způsobem uplynulou sezonu prodalo téměř 800 tisíc zájezdů. Důvodem zájmu o First minute jsou především vyšší nároky českých občanů.

„Nabídka zájezdů First minute bude trvat přibližně až do března. Od dubna již začíná běžný prodej zájezdů za standardní ceny. Přibližně tři týdny před datem začátku zájezdů pak začíná prodej zbylých zájezdů na takzvaný Last minute, kdy mohou slevy dosahovat až 20 % z původní ceny,“ dodal Tomio Okamura s tím, že nevýhodou posledně jmenovaných zájezdů je omezená nabídka a fakt, že nejlepší zájezdy jsou již z drtivé většiny dávno vyprodány.

V letošním roce budou, stejně jako vloni, nejpopulárnějšími dovolenkovými destinacemi českých občanů Chorvatsko, Slovensko, Itálie, Řecko, Egypt, Španělsko, Tunisko, Rakousko, Francie, Bulharsko a Turecko. Stejně jako v uplynulých letech stráví také letos přibližně polovina Čechů svoji zahraniční dovolenou v jedné ze čtyř hlavních destinací: v Chorvatsku, na Slovensku, v Itálii nebo v Řecku.

Veronika Čížková

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí