Průzkum: Třetina Čechů nakupuje podle letáků
štítek Stalo se přečtete do minuty
Nabídkami v reklamních letácích obchodníků se při nákupu řídí třetina českých domácnost a dalších ve zhruba 43 procentech domácností si lidé letáky prohlížejí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK.
„Nejvýraznější roli hrají letáky při rozhodování o nákupu mezi zákazníky diskontů, hypermarketů a cash&carry prodejen,“ sdělil ČTK Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK.
Reklamní letáky hrají důležitou roli v konkurenčním boji obchodníků. Jsou hlavním zdrojem informací o slevách a akčních nabídkách, jejichž četnost obchodníci v době hospodářské krize zvýšili.
„V roce 2009 vrostl podíl domácností, které vybírají svou oblíbenou prodejnu potravin podle toho, jaké akční ceny a slevy dokáže svým zákazníkům v porovnání s konkurencí nabídnout,“ upozornil Cabal.
Podle akčních cen a slev letos vybírá místo nákupu třetina českých domácností. Hlavním kritériem je dostupnost prodejny (67 procent domácností), dobrá cena a kvalita (36 procent) a široký sortiment zboží (33 procent).
Zdroj: Finanční noviny