V Česku začala vysílat tuzemská mutace MTV
štítek Stalo se čtení na 2 minuty
V Česku a na Slovensku v pondělí začala vysílat místní mutace hudební televize MTV. ČTK to potvrdila mluvčí televize Nova Michaela Fričová. Stanice nabídne české i zahraniční klipy, seriály i zábavní pořady.
Bude čtvrtým programem pod hlavičkou televize Nova. Na hudební televizní scéně vytvoří konkurenci stanici Óčko. MTV by měla být podle Fričové dostupná až pro 1,5 milionu diváků v ČR a na Slovensku. Přímo na webu české MTV si už desítky lidí stěžují, že nemohou stanici naladit.
Diváci budou moci stanici podle Fričové sledovat na digitálních platformách Digi TV, Skylink, Telefónica O2 i UPC. „Komerční dohoda o zařazení české MTV do nabídky UPC neexistuje. Naše společnost má aktuálně uzavřenou dohodu s majitelem televizních kanálů se značkou MTV a i nadále se bude touto dohodou řídit,“ uvedl dnes mluvčí UPC František Malina.
Podle Fričové to ale neznamená, že by v síti UPC nebyla vysílána česká mutace. České vysílání MTV podle ní nahradí současné vysílání MTV Europe. „MTV Europe vysílá v Evropě tam, kde nejsou lokální mutace kanálu. A vysílání české MTV tak nahradí vysílání MTV Europe,“ vysvětlila Fričová.
Diváci, kteří psali po 21:00 na webové diskusi, ale přes UPC stanici sledovat nemohou. „Důvodem, že ho (signál) nemůžete naladit, může být problém s přijímačem nebo operátorem,“ vzkazuje Fričová. V síti O2 signál funguje, potvrdila ČTK operátorka zákaznického centra firmy. Podle ohlasů diváků lze stanici naladit i přes satelit.
Cílovou skupinou MTV i Óčka jsou lidé ve věku 15 až 34 let. Komerční úspěšnost české MTV se podle generálního ředitele Novy Petra Dvořáka bude odvíjet od vývoje trhu a od toho, kolik diváků program zasáhne. Podle generálního ředitele Óčka Jiřího Balvína a také podle Dvořáka si programy nebudou příliš konkurovat, jelikož se od sebe zásadně liší.
Na MTV bude hudbě bude patřit přibližně polovina vysílacího času, zbytek vyplní zábavní pořady věnované životnímu stylu, adrenalinové sporty a akce, obrázky ze soukromí hvězd či reality show. Všechny pořady budou zatím převzaté. České kapely se tak ve vysílání objeví hlavně prostřednictvím videoklipů a stanice chce také živě přenášet koncerty. S vlastní tvorbou plánuje vstoupit na obrazovky až na jaře příštího roku. V týmu, který bude pořady uvádět, se objeví hlavně nové tváře.
Nova kromě svého hlavního programu provozuje kanály Nova Cinema a Nova Sport. Právě jmenovanými programy vyčerpala nárok na digitální licence v průběhu digitalizace, což znamená, že MTV se může objevit v pozemních digitálních multiplexech až po skončení celého procesu v polovině roku 2012.
Televizi Nova vlastní mediální společnosti Central European Media Enterprises (CME), která působí i na Slovensku. MTV Networks International působí ve 162 zemích světa a své programy vysílá ve 33 jazycích. V její nabídce jsou kromě MTV například programy Music Television, VH1, Nickelodeon, TMF či Viva.
Zdroj: Finanční noviny