Podle Sazky by automaty měly umět číst občanské průkazy

štítek Stalo se přečtete do minuty

Výherní automaty by měly umět číst občanské průkazy a mít přístup k registrům s citlivými osobními údaji. Lidovým novinám (LN) to řekl generální ředitel společnosti Sazka Aleš Hušák.

Hazard by tak podle něj přestali hrát lidé, kteří žijí jen ze sociálních dávek a nezletilí. Je to volba mezi větším dohledem nad soukromím a růstem gamblerství, dodal.

Hušákova firma v rámci připomínkového řízení podle LN navrhuje zásadní změny ministerského loterijního zákona. Sazka požaduje, aby každá výhra byla přiřazena konkrétnímu člověku. „Automat by díky čtečkám poznal, zda nechce hrát třeba nezletilý,“ řekl Hušák. Dodal, že pomocí tohoto systému a propojení registrů by šlo zjistit, zda se třeba nepokouší hrát člověk, který pobírá sociální dávky.

Podle něj záleží na poslancích, jak by si kritéria pro úpravy v zákoně nastavili a jaké registry by byly propojeny. V USA tento sytém funguje a výhru nedostane například člověk, který dluží peníze státu, uvedl Hušák. Zneužití informací odmítá, dohled nad novým registrem by měl stát.

Deník píše, že podobné snahy se příliš nelíbí Úřadu na ochranu osobních údajů. Jeho mluvčí Hana Štěpánková uvedla, že pokud by se poslanci k podobnému kroku rozhodli přes jeho případné připomínky, nezbylo by než situaci akceptovat. Místopředseda ODS Ivan Langer v návrhu vidí velké riziko zneužití informací. Naopak šéf lidovců Cyril Svoboda, který se nedávno vůči hazardním společnostem vymezil, považuje zavedení čteček za výborný nápad.

Sazka v současné době patří mezi největší hráče na trhu takzvaných videoloterijních terminálů, které jsou propojeny na vlastní centrální počítače. Pro Sazku ani další firmy s podobnou technologií by zavedení čteček údajů neměl být technický problém. Ministerstvo vnitra, které je správcem základních registrů, přes které by se musel například ověřovat věk jednotlivých hráčů, se nechtělo k návrhu vyjadřovat, napsaly LN.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí