Vodafone nabídne internetovou službu s novými aplikacemi
štítek Stalo se čtení na 2 minuty
Největší mobilní operátor na světě, britská společnost Vodafone, zavádí novou internetovou službu s názvem Vodafone 360. Ta uživatelům zpřístupní společenské sítě a další aplikace. Pomocí jejich integrace chce Vodafone konkurovat takzvaným chytrým mobilním telefonům typu iPhone, a zvýšit si tak příjmy z přenosu datových služeb.
Nová služba bude využívat operačního systému Limo s otevřeným zdrojovým kódem, aby si uživatelé mohli na jednom místě ukládat kontakty z telefonu i společenských sítí. Zákazníci Vodafonu budou mít možnost si službu stáhnout a vybrat si, jaký datový plán je pro ně nejvhodnější.
Vodafone ke službě nabídne dva mobilní přístroje, jejichž výrobcem bude korejská společnost Samsung Electronics. Přístroje budou mít dotykové uživatelské rozhraní. Firma chce přes novou službu lidem umožnit přístup na internet z mobilního telefonu, což je podle firmy žádaná služba. Mělo by tedy být možné běžně surfovat po internetu, číst e-maily nebo posílat fotografie.
Vodafone si od nové služby slibuje také to, že bude schopen konkurovat firmám, které už podobné služby nebo aplikace nabízejí. Je to především společnost Apple a její přístroj iPhone, dále Google s operačním systémem Android a společnost Research in Motion a její komunikátor Blackberry.
Služby, jakou se teď chystá spustit Vodafone, jsou zároveň zkouškou vztahů mezi operátorem a klientem. Za poslední rok se totiž na trhu mobilní komunikace objevilo několik aplikací, které nabízejí širokou škálu služeb, včetně her a poslechu hudby. K jejich provozu je ale zapotřebí součinnost s mobilním operátorem, který poskytne svou infrastrukturu.
Vodafone tak zřejmě pociťuje, že pokud mobilní operátoři na tlak konkurence nezačnou včas reagovat, může se teoreticky stát, že lidé budou mobilních služeb využívat jinde a z nynějších mobilních operátorů se stanou jen poskytovatelé přenosu pro jiné firmy.
Vodafone už zareagoval a nabízí několik aplikací. Zároveň se snaží lidi přesvědčit, že systém účtování za služby hovoří ve prospěch toho, aby si zájemci kupovali služby přímo od operátora, nikoli od třetích stran, jako je Apple.
„Zákazníci u nás mohou zůstat a dělit se o zážitky prostřednictvím společenských sítí, rychlého zasílání zpráv, e-mailů, aplikací, hudby i nákupu digitálního obsahu, a to vše na jednom účtu za telefon. Jádrem všeho bude osobní adresář,“ řekl šéf divize internetových služeb skupiny Vodafone Pieter Knook.
Zdroj: Finanční noviny, ČTK