T-Mobile koupil maloobchodní část Českých Radiokomunikací
štítek Stalo se čtení na 2 minuty
Největší tuzemský mobilní operátor T-Mobile koupil část Českých Radiokomunikací, která poskytuje maloobchodní telekomunikační služby koncovým zákazníkům. T-Mobile tak získá přes 100.000 uživatelů hlasových a internetových služeb Radiokomunikací. Transakce by měla být dokončena do konce listopadu. Uvedli to zástupci firem na tiskové konferenci. Cenu neoznámili.
T-Mobile díky převzetí maloobchodní části ČRa bude moci nabídnout fixní telekomunikační služby, které firmě dosud přeprodávali jiní operátoři, a zároveň se stane jedničkou mezi alternativními operátory nabízejícími internetové připojení ADSL. Vedle uživatelů ADSL převezme i zákazníky služby WiMAX, její infrastruktura ale zůstane Radiokomunikacím.
T-Mobile se tak nabídkou služeb přiblíží svému největšímu konkurentovi Telefónica O2, která byla dosud jediným provozovatelem pevné i mobilní telekomunikační sítě. T-Mobile má nyní kolem 5,4 milionu mobilních zákazníků. Telefónica eviduje 4,8 milionu mobilních uživatelů a přes 1,8 milionu pevných linek.
Podle telekomunikačního odborníka Martina Zikmunda bude mít T-Mobile do konvergovaného operátora ještě daleko. „T-Mobile bude muset investovat masivní prostředky do reklamy, aby se dostal do povědomí lidí jako konvergovaný operátor,“ uvedl s tím, že podobnou kampaň musela provést i O2 po sloučení Telecomu s Eurotelem.
České Radiokomunikace se zaměří na své klíčové oblasti podnikání, tedy vysílací služby a telekomunikační služby pro firemní zákazníky. „Porovnali jsme nabídku našich služeb s nabídkami konkurentů a zvážili naši schopnost efektivně se odlišit na trhu,“ uvedla generální ředitelka Českých Radiokomunikací Jane Hannahová.
Součástí transakce bude prodej aktiv v segmentech malých a středních firem, živnostníků a rezidenčních zákazníků, i převzetí části zaměstnanců Českých Radiokomunikací. Společnosti rovněž podepsaly smlouvy o spolupráci na poskytování služeb po přechodnou dobu. Dohodu ještě musí schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Pro maloobchodní zákazníky Českých Radiokomunikací, kteří se stanou klienty T-Mobile, je podle generálního ředitele operátora Rolanda Mahlera transakce výhodná. „Budou jim poskytovány služby ve stejném rozsahu a za stejných podmínek jako doposud, navíc získají přístup ke všem výhodám, jež T-Mobile nabízí svým zákazníkům,“ uvedl.
T-Mobile podle Mahlera zatím neuvažuje, že by pro pevné linky zavedl novou značku podobně jako například na sousedním Slovensku, kde firma služby nabízí pod označením T-Com. Naopak se dá očekávat zavedení nových služeb, které firma jinde v Evropě nabízí, například internetová televize IPTV. Definitivní rozhodnutí podle Mahlera ale dosud nepadlo.
České Radiokomunikace získaly většinu maloobchodních klientů koupí telekomunikační firmy TELE2 v roce 2006. Po akvizici měly kolem 450.000 zákazníků, v současnosti před prodejem maloobchodní divize jich mají 170.000. ČRa jsou dominantním poskytovatelem televizního a rozhlasového vysílání a provozují vlastní telekomunikační síť.
Zdroj: Finanční noviny, ČTK