Novináři letos již podeváté zvolí nejoblíbenější pivo

štítek Stalo se přečtete do minuty

Již podeváté se letos uskuteční soutěž Naše pivo, v níž zástupci médií vybírají svůj nejoblíbenější mok z produkce českých pivovarů. Informoval o tom dnes Český svaz pivovarů a sladoven, který soutěž pořádá. Výsledky soutěže budou slavnostně vyhlášeny na Svatováclavské slavnosti českého piva, která se uskuteční 24. září v pražském hotelu Hilton.

Zástupci všech druhů médií obdrží poštou či elektronicky anketní lístek, do kterého vepíšou pět svých nejoblíbenějších piv bez rozdílu pořadí a odešlou jej zpět pořadateli. Anketa potrvá do konce srpna. „Součet nominací určí, které pivo je mezi novináři nejpopulárnější,“ uvedl svaz.

Během slavnostního večera budou zároveň oznámeny výsledky soutěže České pivo roku 2009, ve které vybírají nejlepší pěnivý nápoj pivovarničtí odborníci. Dvě osobnosti, které významně přispěly rozvoji českého pivovarství a sladařství, budou uvedeny do Síně slávy.

V loňském ročníku novinářské ankety zvítězil ležák Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, následovaný pivem Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, třetí skončil rovněž plzeňský Gambrinus. V anketě hodnotilo 106 zástupců médií 67 značek piv, což byl nejvyšší počet v její historii.

Českým pivem roku a vítězem nejprestižnější kategorie světlých ležáků se loni stal Velkopopovický kozel Medium z Pivovaru Velké Popovice.

Zdroj: Finanční noviny, ČTK

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí