Spořitelna v Ostravě otevře call centrum pro neplatiče

štítek Stalo se přečtete do minuty

Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v zemi, podle dnešních Hospodářských novin rozjíždí nové call centrum v Ostravě, které bude řešit problémy lidí se splácením. Od září odtud budou operátoři upozorňovat klienty, že se zpozdili se splátkou. Další specialisté jim případně poradí co dělat, když mají problém úvěr splácet, píšou HN.

Podle vedení spořitelny jde o projekt, který sice vznikl před rokem, ale teď je vzhledem k očekávanému nárůstu potíží se splácením kvůli krizi ještě aktuálnější. „V této chvíli na problém se splácením upozorňujeme klienty až písemnou upomínkou. V call centru k tomu využijeme více nástrojů včetně SMS a telefonátů. Většina klientů po upozornění zpožděnou splátku rychle uhradí,“ řekla HN ředitelka úseku zpracování obchodů ČS Daniela Pešková.

Kvůli ochraně osobních údajů bude spořitelna upozorňující esemesky formulovat tak, aby neporušila zákon. „Typově půjde o zprávu s textem: zkontrolujte si svůj produkt a kontaktujte nás nad uvedeném čísle,“ cituje deník Peškovou.

Služba, které se v bankéřských kruzích říká „early warning collection“, tedy něco jako rané vymáhání dluhu, bude fungovat hlavně večer a o víkendech.

Systém, který zavádí spořitelna, už některé banky, jako jsou GE Money, Komerční banka a Raiffeisenbank, využívají. Nové call cetrum zaměstná kolem 150 lidí, píšou dnešní Hospodářské noviny.

Zdroj: Finanční noviny, ČTK

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí