Letecké zájezdy na začátek prázdnin jsou vyprodány

štítek Stalo se čtení na 2 minuty

Valná většina leteckých zájezdů u velkých cestovních kanceláří je na první tři týdny prázdnin vyprodána. Oznámila to Asociace cestovních kanceláří České republiky.

Podle ní se nenaplňují jarní pesimistické scénáře; naopak Češi si prý dovolenou u moře nechtějí odpustit ani v době krize.

„Úspěšnost prodeje v červenci je už tradiční, trend odjezdů na dovolené v prvních týdnech léta je v Česku dlouhodobý,“ uvedla asociace. Jak sdělil její mluvčí Jan Papež, k oživení trhu přispívá i dlouhodobě chladné a deštivé počasí v tuzemsku.

Podle marketingového ředitele Čedoku Tomáše Brejchy poptávka po leteckých zájezdech meziročně stagnuje. „Řada žádaných kapacit je na období školních prázdnin již vyprodána,“ řekl Brejcha. Zájem je prý hlavně o letecké pobytové zájezdy k moři do tří- a vícehvězdičkových hotelů s polopenzí či plnou penzí.

Obdobné zprávy hlásí i cestovní kancelář Exim Tours, kde jsou červencové termíny do oblíbených destinací také rozebrány. „Lidé si dovolenou nechtějí odepřít, daleko pečlivěji než kdykoliv jindy však zvažují, kolik za svoji dovolenou utratí,“ uvedl obchodní ředitel Eximu Jan Koláčný.

V České republice působí dvě velké asociace „cestovek“: Asociace cestovních kanceláří ČR (ACK ČR) a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), jejíž tváří je mluvčí Tomio Okamura.

Mezi oběma sdruženími panuje rivalita, mírně odlišná bývají i prohlášení k vývoji na trhu. Podle v úterý zveřejněného průzkumu AČCKA a internetového prodejce Invia.cz se letos propadla poptávka po zájezdech o desetinu, u leteckých dovolených až o čtvrtinu. Ceny jsou údajně meziročně nižší o 12 procent.

„Informace o plošném značném zlevňování zájezdů tuzemských cestovních kanceláří v důsledku ekonomické krize, které zveřejnila některá média začátkem tohoto týdne, jsou podle Asociace cestovních kanceláří ČR nepřesné a zavádějící,“ uvedla ACK.

Průzkum prý nezahrnuje všechny „relevantní cestovní kanceláře“ a katalogové zájezdy, nýbrž téměř výhradně prodeje „na poslední chvíli“. Tvrzení, že o propadu zájmu o letecké zájezdy se prý týká jen některých letovisek a menších kanceláří, které mají v době krize existenční potíže.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí