Průzkum: Diváci jsou nejvíc přesyceni reklamou na Nově a Primě

štítek Stalo se přečtete do minuty

Čechům stále vadí příliš mnoho reklamy v komerčních televizích, vyplývá z lednového průzkumu společnosti Factum Invenio. Přesycenost z reklamy v případě Novy pociťuje 83 procent lidí a v případě Primy 77 procent dotázaných. Ve veřejnoprávní České televizi pociťuje úroveň reklamy jako přílišnou 46 procent diváků. Proti loňsku se názor veřejnosti téměř nezměnil.

V ostatních tradičních médiích, jako jsou časopisy, noviny nebo rozhlas, přestává reklama vadit. V časopisech vnímá příliš mnoho reklamy 39 procent lidí, což je o šest procentních bodů méně než loni. Vnímání přesycenosti reklamou u rozhlasu kleslo z 36 na 30 procent a v novinách o osm procentních bodů na 28 procent.

Na Nově, v České televizi a v časopisech je zároveň největší šance, že si lidé reklamu prohlédnou. Zatímco v těchto médiích se úspěšnost zhlédnutí reklamy pohybuje od 28 do 38 procent, na internetu je to jen kolem šesti procent.

Podle projektové manažerky společnosti Factum Invenio Lenky Vávrové se nicméně lidé přestávají o klasická média zajímat a přesouvají svůj zájem na internet. Na internetu pociťuje mnoho reklamy čtvrtina lidí. Nejvíc jim přitom vadí automaticky vyskakující okna.

Lidé by naopak uvítali více reklamy v místě prodeje výrobků. Zhruba třetina respondentů si myslí, že by mohlo přibýt ochutnávek a prezentací v místě prodeje, 13 procent si umí představit více inzerce v televizních obrazovkách v obchodech.

Zhruba 86 procentům lidí vadí přerušování televizních pořadů reklamními bloky. Během těchto bloků diváci nejčastěji odcházejí z místnosti, nebo přepnou na jiný program. Televizi vypíná jen jedno procento diváků.

Pro úplný zákaz reklamy na cigarety je 56 procent lidí, reklamu na tvrdý alkohol by zakázala třetina respondentů a na pivo pětina lidí.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí