Budvar uspěl v boji o značku Bud

štítek Stalo se přečtete do minuty

Budějovický pivovar Budvar dosáhl významného evropského úspěchu ve sporu s americkou firmou Anheuser-Bush. Druhý nejvyšší soud EU dnes zrušil rozhodnutí Úřadu pro harmonizaci na vnitřním trhu (OHIM).

Ten v minulosti zamítl námitky českého podniku proti tomu, že si Anheuser-Bush může v Evropě zaregistrovat svoji obchodní značku Bud.

OHIM podle rozhodnutí Soudu první instance opakovaně pochybil, když zamítl námitky české firmy proti přihláškám k zápisu společnosti Anheuser-Busch. Ten o registraci OHIM zažádal mezi lety 1996 a 2000.

Budvar proti tomu protestoval a argumentoval tím, že toto označení je již určitým způsobem chráněno ve Francii či Rakousku. OHIM ale tyto námitky zamítl s tím, že to nemůže být považováno za označení původu.

Český podnik podle úřadu také třeba neprokázal skutečné užívání označení původu „Bud“ v oblasti obchodu. OHIM tvrdil, spotřebitelé v Evropě nemohou výraz „Bud“ vnímat jako zkratku názvu českého města České Budějovice v jeho německé verzi (Budweis). Soud dnes ale tuto argumentaci odmítl.

Český pivovar v Budějovicích, které němečtí přistěhovalci pojmenovali Budweiser, byl založen v roce 1895. Americký Anheuser-Busch ale zavedl svoji vlastní americkou značku Budweiser v roce 1876. Oba pivovary bojují o značku Budweiser a její různé obměny již více než sto let. Většina sporů ale spadá do nedávných let, kdy Budvar zvýšil export. Práva na značku Budweiser a Bud má Budvar podle listu Wall Street Journal ve 28 evropských a 37 dalších zemích, zatímco Anheuser prodává své pivo pod značkou Budweiser v 16 zemích a pod značkou Bud v 15.

Soud první instance řeší všechna podání od lidí i firem proti rozhodnutím institucí EU. Proti rozhodnutí soudu se lze do dvou měsíců od jeho doručení odvolat k Evropskému soudnímu dvoru.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí