Google upustil od reklamní webové aliance s Yahoo

štítek Stalo se přečtete do minuty

Provozovatel internetového vyhledávače Google upustil od reklamní internetové aliance s Yahoo Inc. Společnost Google od chystané spolupráce v reklamě při internetovém vyhledávání odstoupila kvůli nesouhlasu antimonopolních regulátorů i inzerentů. V internetovém deníku to včera uvedl hlavní právník Googlu David Drummond.

„Po čtyřech měsících přehodnocování, včetně diskusí o různých možných změnách chystané dohody, je jasné, že se jí vládní regulátoři a někteří inzerenti nadále obávají,“ zveřejnil Drummond na webu. Dodal, že je Google zklamán tím, že své plány nemohl prosadit.

Google a Yahoo oznámily své chystané společné kroky v internetové reklamě v červnu. Yahoo chtěla umístit reklamy Googlu na své stránky, což pro ni mohlo znamenat čistý příjem 800 milionů dolarů navíc. To se ale nelíbilo mnoha inzerentům. V praxi proto firmy spolupráci odkládaly, aby mohlo ministerstvo spravedlnosti posoudit vliv dohody na hospodářskou soutěž, napsala agentura Reuters.

Proti plánu se postavila například organizace Public Interest Group (PIRG), která zastupuje americké spotřebitele. Podle PIRG mohlo spojení ohrozit důvěrné informace spotřebitelů. Podle průzkumové agentury comScore Inc měly Google a Yahoo v internetovém vyhledávání v USA za srpen podíl 80 procent.

Zdroj: ČTK

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí