Firmám zaměřeným na osobní prodej vzrostly tržby i zisk
štítek Stalo se přečtete do minuty
Firmám, které se zabývají osobním prodejem, se loni v Česku dařilo.
Hlavní hráči na poli osobního prodeje navzdory rostoucím útratám Čechů v internetových obchodech a stále hustší síti prodejen obchodních řetězců vykázali výrazný nárůst tržeb i zisku. Vyplývá to z výročních zpráv firem podnikajících v osobním prodeji.
Například společnosti Amway ČR loni vzrostly tržby meziročně o 98 milionů korun na rekordních 426 milionů korun. Hospodaření Amway ČR, která prodává kosmetiku, produkty péče o domácnost, potravinové doplňky, vitamíny a nádobí, se zároveň vrátilo do černých čísel, když firma po ztrátě 2,9 milionu korun v roce 2006 vykázala čistý zisk 27,8 milionu korun.
Úspěšný rok má za sebou také firma Zepter International, která loni v Česku více než zdvojnásobila čistý zisk na bezmála 11 milionů korun ze 4,9 milionu o rok dříve. Tržby firmy loni v České republice meziročně vzrostly o 35 milionů korun na 679 milionů korun.
Společnost Zepter International v Česku prodává kuchyňské potřeby, domácí spotřebiče, zdravotní a kosmetické přístroje a kosmetiku. Kromě přímého prodeje má nyní Zepter také vlastní firemní prodejnu v Praze, provozuje internetový obchod a jeho kosmetické výrobky jsou k dostání v některých lékárnách.
Vyšší tržby i zisk hlásí za loňský rok rovněž kosmetická firma Mary Kay Czech Republic. Její tržby se loni zvýšily ze 122,5 milionu korun v roce 2006 na 152 milionů korun a čistý zisk z 16,7 milionu korun na 19,7 milionu korun.
Zdroj: Finanční noviny