V Česku je již více diskontů než supermarketů
štítek Stalo se přečtete do minuty
Diskontní prodejny loni opět upevnily pozici na tuzemském trhu a nyní jich už v Česku funguje více než supermarketů nebo hypermarketů. Vyplývá to ze studie „Supermarket & diskont 2008“ společností Incoma Research a GfK Praha. Diskontní prodejny se podle studie těší u českých zákazníků stále větší oblibě; jejich hlavní zbraní v boji o zákazníky jsou nízké ceny.
Pavel Cabal ze společnosti Incoma Research sdělil, že na začátku letošního roku bylo v Česku 561 diskontních prodejen, zatímco supermarketů fungovalo 547 a hypermarketů 231. Mezi hlavní diskontní obchodníky patří Lidl, Penny Market či Plus Discount. „Diskontní prodejny představují nejrychleji se rozvíjející maloobchodní formát v ČR. Jejich počet se od poloviny 90. let více než zdesetinásobil,“ poznamenal Cabal.
Zdroj: ČTK