Škoda v Rusku zvýšila prodej
štítek Stalo se přečtete do minuty
Česká automobilka Škoda Auto za prvních šest měsíců letošního roku zvýšila prodej svých vozů v Rusku o více než 80 procent, a to hlavně zásluhou první generace modelu Octavia.
Předseda představenstva firmy Reinhard Jung dnes na moskevském autosalónu ČTK řekl, že tahoun prodeje Octavia Tour zůstane ve výrobě další dva roky a mezitím se bude uvažovat o jeho případném nástupci.
„Když jsme začali s novou octavií, mysleli jsme si, že to bude nástupce Octavie Tour. Ta je ale tak úspěšná, že se stále vyrábí, a na ruském trhu se jí daří zvláště dobře. O nástupci dosud není definitivně rozhodnuto, ale udržíme ji ve výrobě další dva roky, takže máme ještě čas,“ řekl Jung.
O významu ruského trhu jako od nynějška největšího evropského odbytiště svědčí i padesátka premiér na moskevském autosalónu, který dnes začal pro novináře, své brány veřejnosti otevře ve čtvrtek. Škoda zde poprvé představuje nejsilnější verzi své limuzíny Superb s pohonem všech čtyř kol. Autosalon v Moskvě byl čerstvě povýšen na nejvyšší úroveň přehlídek automobilových novinek, jako je Frankfurt, Ženeva, Paříž či Detroit.
Jung si pochvaluje rychlý růst ruského trhu, jakkoliv i Škoda Auto jako exportér pociťuje nepříznivý vliv silné koruny. I kvůli tomu se stěhuje část výroby do Kalugy, kde se od konce loňského roku volkswageny a škodovky montují. Ale už se staví nová hala s lakovnou a svařovnou. „Příští rok začneme s výrobou. To pomůže snížit náklady na dovoz materiálu,“ řekl. Perspektivně má tato továrna vyrábět 150.000 koncernových aut.
Zdroj: Finanční noviny