Vánoce na internetu přinesly rekordní tržby

štítek Nakupování přečtete do minuty

foto: freeimages.com, ilustrační fotografie

Od počátku ledna vyhodnocují internetoví prodejci výsledky vánočního obchodování. Některé jsou již známy a ukazují, že i tentokrát byly Vánoce hlavním prodejním obdobím a nákupy zejména na internetu předčily veškerá očekávání. Předpokládaný odhad obratu byl 11 miliard korun, skutečnost však nasvědčuje tomu, že celkový výsledek bude vyšší a bude dosahovat až k 13 miliardám korun. Informovala o tom Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Průměrný nárůst obratu na internetu byl oproti předešlým Vánocům 40procentní. „V některých případech však evidujeme nárůst i o 100 procent a více, a to včetně velkých e-obchodů. Naše předpoklady o vánočních obratech tak byly ještě překonány, a to v celkovém objemu přibližně 2 miliardy,“ řekl k prvním výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Během Vánoc zaznamenali internetový prodejci rekordní počet objednávek, hodnota jednotlivých nákupů však spíše klesala. Výše objednávek byla závislá na druhu zboží. Nejčastěji spotřebitelé nakupovali za 2 500 korun. Tento fakt ukazuje, že čeští zákazníci na internetu nehledají jen elektroniku, ale snaží se ho využívat i k nákupu běžných vánočních dárků. U internetového nákupu si zákazníci zvykli na jeho výhody, zejména pak na dodání zboží až domů, jednoduché srovnání výrobků a cen či pohodlnost nákupu z domova.

Většina prodejců zaznamenala počátek této vánoční sezony během druhé poloviny listopadu loňského roku, nejvíce objednávek pak bylo zaznamenáno v týdnu od 13. do 17. prosince 2010. „Naprostým vrcholem co do počtu objednávek bylo pondělí 13. prosince. Nakupovalo se ale až do posledních dní před Štědrým dnem,“ doplnil Vetyška.

Nárůst objednávek přes internet nejen během Vánoc 2010 ukazuje jeho celkovou oblíbenost u zákazníků. „Podle údajů, které máme k dispozici, se na internetu v roce 2010 prodalo zboží za 33 miliard korun. V roce 2011 se dá očekávat další nárůst prodeje, především díky většímu počtu nákupů spokojených zákazníků,“ uzavřel výkonný ředitel APEK.

Veronika Čížková

Reklama

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Reklama

Populární na Dům financí