HyperMedia získává silného zahraničního investora

štítek Investice čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Do české společnosti HyperMedia, a.s. vstupuje silný švýcarský investor Centralway Holding, který zde za částku v řádech stovek milionů korun získá 34% podíl. HyperMedia tak bude mít potřebné prostředky a podporu pro expanzi na zahraniční trhy. V prvním kroku se totiž chystá expandovat do Německa, Rakouska a Švýcarska, a to již ve 4. kvartále letošního roku. S expanzí na západoevropské trhy aktivně pomůže společnosti HyperMedia právě Centralway, jehož generální ředitel Martin Saidler je zároveň jedním ze spoluzakladatelů celoevropsky nejúspěšnější inzertní sítě Scout24 a disponuje tak potřebným know-how.

Skupina HyperMedia, jejíž počátky sahají do roku 2003, se zaměřuje zejména na provozování inzertních serverů jako HyperInzerce.cz nebo HyperReality.cz a katalogových nákupních rádců jakými jsou kupříkladu KatalogAutomo­bilu.cz či KatalogMobilu.cz. V srpnu 2009 podle statistik Netmonitoru její stránky navštívilo přes 1,043 milionu reálných uživatelů, přičemž nejnavštěvovanějším portálem v jejím portfoliu je se 744 tisíci reálnými uživateli a téměř jedním milionem vložených inzerátů inzertní server HyperInzerce.cz. Ten je zároveň jedničkou mezi inzertními servery na českém trhu. Principem jeho fungování je možnost zcela bezplatné soukromé inzerce. Nově HyperMedia spustila server www.rychlesms.cz, který umožňuje všem uživatelům posílání sms zdarma do všech sítí.

HyperMedia spustí první varianty HyperInzerce pro západoevropský trh již v listopadu tohoto roku. Půjde konkrétně o Švýcarskou, Německou a Rakouskou verzi na doménách HyperAnzeigen.de, resp. .at a .ch. Zároveň spustí v těchto zemích i úzce propojenou službu Adresář Firem. Na českých stránkách AdresarFirem.cz se dnes prezentuje více než 85 000 společností.

V prvním kvartále roku 2010 by měly být spuštěny další verze HyperInzerce – například francouzská nebo britská. Postupem času budou spuštěny i mutace dalších webů, zejména realitních (HyperReality) a v oblasti HR (HyperPráce). V této oblasti společnost již nyní působí na slovenském a polském trhu – zde zhruba před dvěma týdny spustila lokalizované verze HyperReality.cz.

„HyperMedia je pro nás velice důležitou investicí. Má úžasný potenciál prorazit jako první čistě český projekt také na západoevropských trzích. Z osobní zkušenosti navíc mohu říci, že některé backendové systémy, které využívají inzertní servery HyperMedia, jsou pokročilejší než ty, které využíval Scout24 v době, kdy jsme jej prodávali skupině Deutsche Telekom,“ uvedl Martin Saidler, generální ředitel Centralway Holding. „HyperMedia má vlastní technologie a vlastním tým lidí, v současnosti jde o zhruba 65 pracovníků. Na jejich schopnostech a kreativitě stavíme plány do budoucna,“ dodává výkonný partner Centralway David Dostal.

„Jsme velice potěšeni zájmem, který projevil Centralway o naše projekty. Je to pro nás důkazem, že naše několikaletá snaha vybudovat silné portfolio inzertních serverů doplněné nákupními rádci byla korunována úspěchem a dokázala oslovit i silné zahraniční investory,“ uvedl Petr Beneš, předseda představenstva HyperMedia a zároveň jeden ze zakladatelů společnosti, a doplňuje: „HyperMedia dostávala v minulosti pravidelně nabídky na majetkový vstup od velkých hráčů v ČR i v zahraničí. Ta nejzajímavější co se týče vývoje a finanční stránky však přišla od společnosti Centralway.“

  • HyperMedia provozuje 16 portálů s návštěvností 1,043 milionu RU měsíčně
  • Projekt HyperInzerce bude spuštěn v Německu, Rakousku a Švýcarsku
  • Centralway získává 34% podíl v HyperMedia, a.s.

Tiskové oddělení Dům financí

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí