Proč je firemní komunikace důležitá?

štítek Zaměstnání čtení na 2 minuty

foto: freeimages, ilustrační fotografie

Úspěšné firmy mají komunikativní šéfy a vedoucí. Díky dobré komunikaci se daří včas řešit problémy, nedorozumění a zaměstnanci se nebojí přicházet s novými nápady. Pro budoucnost každé firmy je firemní komunikace nesmírně důležitá.

Dobří vedoucí pracovníci umí naslouchat a usměrnit zaměstnance, současně jsou odpovědní a rozhodní. V každém kolektivu vznikají pracovní problémy, jestliže není problém ve firmě o problémech mluvit, potom je velká šance, že se vše rychle vyříká a vyjasní.

  • Nepříjemnosti a drobnosti však k životu patří a v práci není potřeba řešit naprosto všechno co neodpovídá našim představám. Jestliže jsou si dva zaměstnanci navzájem méně sympatičtí, ale navzájem se respektují a chovají se slušně, tak to není problém.
  • Dobrá komunikace je základem pro vytvoření dobrého pracovního kolektivu. Když si zaměstnanci navzájem věří a pomáhají si, potom se daří minimalizovat problémy. Mezilidské problémy jsou horší než pracovní. Pokud je ve firmě dobrý pracovní kolektiv, potom se řešení pracovního problému vždycky nějaké najde.

Zaměstnanci mají vědět, na čem jsou

Vzájemná dobrá komunikace mezi vedením firmy a ostatními zaměstnanci je velmi přínosná, zaměstnanci by měli vědět, na čem jsou, jaké má společnost vyhlídky do budoucna, firemní plány, priority, možnosti svého uplatnění.

  • Když si zaměstnanci věří, dokážou si pomoci, mají vzájemný respekt, potom mají zaměstnanci mnohem více kreativních nápadů a jsou efektivnější.
  • Dobrá pracovní nálada a pohoda zvyšuje efektivitu a zlepšuje image firmy. Pro vytváření dobré pracovní pohody je dobré, když zaměstnanci umí hledat problémy a postavit se k nim čelem. Pojmenování problému a hledají společného řešení s ostatními kolegy je cestou k vytvoření dobrých pracovních vztahů.

Firmy potřebují komunikativní zaměstnance

Nové nápady jsou závislé na dobrých informacích. Jednotliví pracovníci by měli vědět vše, co ovlivňuje jejich výkon, musí se umět ptát a získávat potřebná data. Zaměstnanci, kteří mají problémy s komunikací, mají často problémy i v práci. Mnoho profesí je závislých na práci kolektivu.

  • Ve firmě je velmi důležité se umět ptát. Dobří zaměstnanci umí být samostatní a současně si umí ve vhodnou dobu říci o radu, než aby v důležité věci nepostupovali dobře, je však vhodné před konzultací přinášet vlastní řešení. Správná komunikace je v dnešní uspěchané době nesmírně důležitá.
  • Firmy chtějí zaměstnance, kteří se nebojí ptát, nechají si poradit a současně se nezbavují vlastní odpovědnosti a samostatného řešení problémů.

Důležitost říkat „ne“

Ve společnostech, kde funguje firemní komunikace, umí zaměstnanci říkat „ne“. Dobrý pracovní kolektiv je velmi důležitý, avšak míra spolupráce a pomoci má své hranici. Říkat „ne“ automaticky neznamená, že nechceme pomoci, ale že máme své práce nad hlavu. Práce v kanceláři je v posledních letech čím dál náročnější. Zákony a vyhlášky se mění. Co platila před rokem, dneska je již jinak. V časovém shonu je důležité umět říci ne, a to jak kolegům, tak třeba dodavatelům nebo odběratelům.

Petr Gola

Další články k tématu Firemní komunikace

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Reklama

Populární na Dům financí