Rostoucí počet Čechů hledá práci na základě doporučení, roste význam firemních kariérních stránek

Autor: DůmFinancí.cz
Rubriky:  Zaměstnání
Vydáno: 7. června 2018 18:29:34
zdroj: pixabay.com

V uplynulém roce změnilo práci 21 % českých zaměstnanců, 27 % jich hodlá hledat nového zaměstnavatele letos. Nejčastěji jej budou vybírat na pracovních portálech, stále významnější roli však hrají i firemní kariérní stránky a osobní doporučení. 62 % uchazečů o zaměstnání si před odesláním žádosti o zaměstnání vyhledává informace o firmě na sociálních sítích. Vyplývá to z nedávného průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který zrealizovala personálně poradenská společnost Randstad.

I když pracovní portály stále hrají prim, jejich význam mírně slábne. Při hledání práce je v loňském roce využilo 67 % respondentů průzkumu, letos to bude o 1 procento méně. Naopak výrazným způsobem posiluje osobní doporučení nebo reference a kariérní webové stránky samotných zaměstnavatelů. Jejich prostřednictvím si loni našlo práci 50 % kandidátů, i letos se dle nich hodlá orientovat 49 % lidí, kteří zvažují změnu zaměstnavatele. „Tato skutečnost potvrzuje rostoucí význam budování značky zaměstnavatele. Uchazeči o práci mají často již předem představu, pro jakou firmu by rádi pracovali, a tím spíš se o kariérních možnostech informují přímo na webových stránkách dané společnosti nebo na jejích profilech na sociálních sítích. Pro zaměstnavatele je to jedinečná příležitost, jak se prezentovat. Pokud navíc uchazeči o zaměstnání na stránkách hodnocení vidí pozitivní ohlasy zaměstnanců a jiných uchazečů, existuje vyšší pravděpodobnost, že této firmě zašlou svůj životopis a posunou se ve své kariéře,“ říká Alžběta Honsová, marketingová manažerka společnosti Randstad s tím, že preferované zaměstnavatele v ČR označili uchazeči o práci v rámci nedávného průzkumu Randstad Employer Brand Research. Staly se jimi společnosti Microsoft, ŠKODA AUTO a Seznam.cz. Zajímavé přitom je, že firemní kariérní webové stránky si prohlíží více muži než ženy. Ženy zase častěji používají při hledání práce Facebook.

 

Kromě firemních kariérních stránek dnes lidé často rozhodují o svém budoucím zaměstnavateli na základě doporučení. To souvisí zejména s dalším fenoménem, který aktuálně panuje na pracovním trhu v ČR, a tím jsou příspěvky zaměstnavatelů za doporučení nového kolegy. „Tyto příspěvky jsou poměrně vysoké, běžně se pohybují na úrovni desítek tisíc korun,“ říká Alžběta Honsová a dodává: „Nejvyšší příspěvky na doporučení registrujeme v oboru IT, běžné jsou ale například i u dělnických profesí. Nejlépe ovšem fungují v kombinaci s angažovanými zaměstnanci.“

 

Způsob hledání práce se liší i dle věku. Internetové vyhledávače využívají nejčastěji lidé ve věku 18 – 24 let. Na pracovních portálech je nejaktivnější věková skupina 25-44 let a uchazeči o práci ve věku 45-64 let nejvíce hledají na seznam.cz.

 

Stupeň vzdělání pak při hledání hraje rovněž výraznou roli. Osobní kontakty a reference využívají při hledání práce nejčastěji pracovníci s vyšším vzděláním (61 %). Uchazeči o práci se středním vzděláním se orientují dle pracovních portálů (64 %) a kandidáti s nízkým vzděláním preferují Google, resp. internetové vyhledávače obecně (52 %) – zejména proto, že zpravidla nehledají vyloženě dle oboru.

 

„Personální agenturu při novém zaměstnání využije zhruba pětina lidí, je to typické pro profesionály, kteří si chtějí vybírat z předem prověřených nabídek a mít k dispozici i detailnější a konkrétní informace o atmosféře ve firmě, o složení týmu nebo o budoucím šéfovi. Nebo také pro absolventy, kteří tak mají šanci si svou volbu zaměstnavatele a šance na trhu probrat s někým nestranným,“ doplňuje Honsová.

Reklama

Témata

Nelehký život OSVČ

Osoby samostatně výdělečně činné odvádí na povinných odvodech méně než zaměstnanci. Současně...

Papíry snižující daň

Pro uplatnění všech daňových slev a daňových odpočtů musí zaměstnanec donést mzdové účetní...

Jak stoupají mzdy v ČR?

V Česku je aktuálně nejnižší míra nezaměstnanosti z členských zemí Evropské unie, což má...

Daň z příjmu zaměstnanců

Daňové přiznání musí v praxi v řadě případů podávat i zaměstnanci. Zaměstnavatel může za...

Rodinné dluhy

ezodpovědné zadlužení mnohdy znamená dlouhodobé finanční starosti nebo dokonce exekuci. Čerpání...

Reklama
Reklama

Výdajový paušál

Uplatnění výdajového paušálu za rok 2018

Výdaje ze samostatné výdělečné činnosti lze stanovit i výdajovým paušálem. Jedná se o velmi oblíbenou legislativní možnost. Jak vysoké výdaje je možné uplatnit? Jak je to při výkonu více činností? Jaké jsou limity za rok 2018?

Otevřete téma

O webu DůmFinancí.cz | Inzerce | Loga

Užitečné: Seznam finančních úřadů | Aktuální kurzovní lístek ČNB

Partneři: Finanční poradenství | poradci-sobě.cz | Roští.cz | Bankovní poplatky.com | Moje poplatky.cz


Všechny materiály © Copyright 2006 - 2018 DůmFinancí.cz (dumfinanci.cz ). Všechna práva vyhrazena.
ISSN 1802-5153. Doslovné ani částečné přebírání materiálů není povoleno bez uvedení zdroje a předchozího písemného svolení.
Ekonomický portál DůmFinancí.cz vydává společnost FINFOCUS, s.r.o., Smluvní podmínky , Soukromí
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.