Firmy v kampani přirovnaly svou situaci k tragickým milníkům země

štítek Stalo se čtení na 2 minuty

Některé české firmy v kampani za tuzemskou výrobu přitvrdily a připodobnily situaci tradiční domácí produkce k tragickým mezníkům v dějinách země. Dávají tak najevo nesouhlas s tím, že se české značky stěhují za lepšími podmínkami do zahraničí. České zákazníky tak připravují nejen o kvalitu, ale také o práci, řekl ČTK autor kampaně Robert Nový. Reklamní experti kampaň označili jako hloupou, dokonce prý může být shledána kvůli členství ČR v EU neetickou.

"V kampani na podporu českých výrobků se záměrně vracíme do naší historie. Připomínkou neslavného období kolem Mnichovské dohody a srpnové okupace z roku 1968 chceme upozornit na nepříznivý trend, který ohrožuje české produkty,“ řekl ČTK Nový. Zároveň kampaň apeluje na zákazníky v duchu patriotismu a národního cítění. Ke kampani se prý postupně přidávají další výrobci drobného zboží.

„Nejde o žádnou marketingovou kampaň, ale pouze o snahu prostřednictvím provokace zaujmout média a vydobýt si mediální prostor,“ reagoval ředitel agentury TBWA Radek Dráb. Použitý provokativní argument zmiňující Mnichovskou dohodu a rok 1968 je podle něj vyloženě hloupý. Apel tvůrců kampaně by měl podle něj směřovat primárně ke kvalitě produktů. To, že jde o český výrobek, může hrát podpůrnou, ale rozhodně ne hlavní roli při nákupním rozhodování zákazníků, dodal.

„Tato kampaň může narazit na požadavky EU, kde něco podobného pokládají za neetické vzhledem k tomu, že již existuje jednotný trh a toto by mohli pokládat za nekalou konkurenci,“ doplnil Jiří Mikeš z katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací VŠE. Lepší jsou podle něj argumenty rázu „co je české, to je hezké“. Vhodnější je také označovat české výrobky symboly jako „klasa“ a podobně, podotkl.

Ostrá kampaň s národními symboly opevnění, které pod tlakem mnichovského diktátu nedokázalo obstát, a zdi, jež jako nástěnka demonstruje českou jednotu a osamělost, chce podle Nového v Češích probudit národní hrdost. "Vždy, když šlo do tuhého, dokázali Češi držet při sobě. Jsem přesvědčený, že když jsme před dvaceti lety společnými silami porazili komunistický režim, tak společnými silami s výrobci a zákazníky udržíme v Čechách kvalitní českou výrobu,“ prohlásil.

Projekt "Český výrobek – koupí výrobku podporujete zaměstnanost v ČR“ připravuje od začátku letošního roku a vlastní kampaň odstartovali autoři od května 2010 a spojili ji s vítězstvím ČR na mistrovství světa v ledním hokeji. Společným zájmem zúčastněných výrobců je oslovit české zákazníky kampaní, která je přesvědčí, že česká výroba je kvalitní a neměla by se nechat pohltit zahraniční konkurencí.

V první fázi kampaně oslovují zákazníky a upozorňují je na problémy spojené s postupným oklešťováním české výroby s cílem zvrátit poměr nákupů ve prospěch českého zboží. V druhé fázi, která se uskuteční na podzim, chtějí rozšířit spolupráci s ostatními výrobci. Kampaň je společným dílem firem Barvy a laky Hostivař, Barvy a laky Teluria, Denas Color a prodejních sítí Kouzlo barev a drogerie a Barevný ráj, které na svých produktech a v prodejních sítích nosí logo celého projektu s hlavním motivem kampaně.

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí