Zájem o novinku Superb Combi je u prodejců velký

štítek Stalo se čtení na 2 minuty

Zájem o škodováckou novinku Superb Combi je v autosalonech větší, než tomu bylo v létě v případě Yetiho. Podle prodejců je to způsobeno i tím, že zatímco Yeti byl naprostá novinka, Superb už většina zákazníků zná v klasické verzi sedan.

Prodejci si myslí, že poptávka ještě poroste po Novém roce, vyplývá ze zjištění ČTK.

„Zájem o tuhle novinku je jednoznačný, shodou okolností si zrovna dnes přijde pro Superb Combi první zákazník,“ řekl ČTK prodejce Josef Schubert z mladoboleslavské prodejny Laureta Auto. Podle něj se lidé na novinku ptají již několik týdnů, auto si často chodí do prodejny prohlížet. „Na finální hodnocení je ještě brzo, ale podle prvních dní se dá soudit, že to auto bude mít úspěch,“ dodal Schubert.

Podobně hovoří i Tomáš Puffr z českobudějovické prodejny CB Auto, podle něhož se první lidé chodili ptát již bezprostředně po frankfurtském autosalonu, kde byl Superb poprvé představen. „Vůz jsme již předali dvěma zákazníkům, další objednávky máme. O kombíka je větší zájem než o klasický Sedan, ačkoliv jde samozřejmě cenově o nákladnější vůz,“ řekl Puffr s tím, že autu pomáhá i to, že řidiči již dobře znají právě klasický Sedan. „To je třeba rozdíl proti Yetimu, se kterým Škodovka vstoupila na zcela nový segment trhu a lidé se s ním museli důkladněji seznámit,“ dodal.

Z pardubického salonu Autoprodej Dryml si sice ještě žádný zákazník nového kombíka neodvezl, to se ale změní hned po Novém roce. „V lednu předáme první auta, lidé se tu ptají již několik týdnů. Zájem o Superb je jasně vetší než o Yetiho, i když toho se v posledních týdnech prodalo také dost,“ řekl ČTK prodejce František Kaplan. Stejná situace je také v ústecké prodejně Auton. „Zájem je opravdu velký, s Yetim se to vůbec nedá srovnat,“ řekl ČTK tamní prodejce.

Poněkud vlažnější zájem registrují ale například v plzeňské prodejně Auto-Štádler. „Zájemci samozřejmě jsou, ale že by se hlásili po desítkách, to rozhodně ne. Je to zhruba srovnatelné s tím, co se dělo v létě kolem Yetiho,“ řekl ČTK ředitel prodejny Luděk Toušek. Podle něj se ale pravděpodobně počet objednávek zvýší hned v lednu.

Největší česká automobilka začala Superb Combi sériově vyrábět na začátku listopadu v závodě Kvasiny na Rychnovsku. Novinka se poprvé objevila na frankfurtském autosalonu v polovině září. Do konce roku chce firma vyrobit kolem 2000 vozů ve verzi kombi. Kapacita kvasinské továrny pro příští rok je 45.000 Superbů v obou karosářských provedeních. Výroba by měla běžet ve třísměnném provozu.

Cena Superbu Combi začíná na 589.900 Kč, což je o 20.000 korun více než u sedanu. Nejvýkonnější verze s nejvyšší výbavou stojí přes milion korun. Škoda Yeti v nejslabší verzi s benzinovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 77 kilowattů stojí 359.800 korun.

Zdroj: Finanční noviny

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí