Živnostníci a střední podnikatelé mají problémy s platbami faktur

přečtete do minuty

foto: ilustrační fotografie

Zaměstnanci Poštovní spořitelny provedli telefonický průzkum mezi živnostníky a podnikateli. Z něj vyplívá, že polovina z pětistovky zúčastněných živnostníků a podnikatelů neobdrží své peníze za provedenou práci nebo službu včas. Živnostníci se tímto jednáním dostávají do problémů.

„Podnikatelé se pohybují v bludném kruhu proplácení, neproplácení, pozdržování. Tento stav situaci velice ztěžuje a v nejhorším případě může vést až k ukončení podnikání,“ uvedl manažer Poštovní spořitelny Tomáš Basista.

Odběratelé se snaží včasnou úhradu obcházet tím, že vrací faktury kvůli technickým nedostatkům, kterými jsou například administrativní chyby, nepřesný obsah nebo chybné datum plnění konkrétní objednávky.

Živnostníci a podnikatelé se proti tomu snaží bránit různými způsoby. Prodlužují dobu splatnosti faktur nebo naopak splatnost omezují na minimum. Jestliže odběratelé nereagují na telefonická upozornění ani písemné upomínky, jsou obchodníci nuceni řešit celou záležitost soudní cestou. Tomáš Basista dodává: „Podnikatelé v podstatě nemají efektivní prostředky, jak rychle donutit zákazníky zaplatit včas. Soudní cesta bývá většinou zdlouhavá a živnostníci potřebují vhodné provozní financování, které by jim pomohlo vypořádat se s tímto dočasným výpadkem finančních prostředků.“

Tisková mluvčí Poštovní spořitelny Denisa Salátková dodává, že nejvíce postižení živnostníci jsou ti, kteří nevolí formu úhrady faktury v hotovosti. „Jedná se například o obchodníky se smíšeným zbožím, alkoholem nebo tabákovými výrobky,“ řekla pro on-line deník TÝDEN.cz Salátková.

Veronika Čížková

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí