Nova chce propagovat zboží přímo v seriálech

štítek Stalo se přečtete do minuty

V původní hrané tvorbě komerční televize Nova by se mohly brzy začít vyskytovat výrobky konkrétních značek, jako placená propagace konkrétních firem. Nejsledovanější tuzemská stanice tak plánuje využít tzv. product placement, tedy umísťování výrobků přímo do pořadů, jak to povolila Evropská unie. V rozhovoru pro dnešní Lidové noviny (LN) to uvedl generální ředitel Novy Petr Dvořák. Product placement by podle svého dřívějšího vyjádření chtěla využít i konkurenční Pri­ma.

Dvořák listu řekl, že zavedení nové formy reklamy je závislé na implementaci příslušné evropské směrnice do českého zákona. Podle EU by členské státy měly směrnici zavést ještě letos. Nova by pak zvládla začít výrobky ve svých dílech propagovat už příští rok, a to spíš na podzim než na jaře, odhadl.

Tam, kde se product placement nejvíc využívá, v seriálech, trvá výroba nejméně půl roku, než díla dostaneme na obrazovku, uvedl šéf Novy. Dodal, že televize bude s novou formou reklamy nakládat citlivě a zároveň zmínil, že nechce, aby se ze seriálů Novy stala přehlídka značek.

Product placement zpočátku vidí jako doplněk klasické reklamy, zřetelně oddělené od obsahu děl. „Nemyslím, že by nám to navýšilo tržby o desítky procent, ale je to nový způsob reklamního sdělení zajímavý pro nás, protože nám rozšíří nabídku, a zároveň pro klienty, jim dává možnost lepšího cílení,“ uvedl.

Další výdělek chce Nova v budoucnu najít tak, že některé pořady, jež vyrobí, neodvysílá sama, ale bude je prodávat jiným. Majitel Novy, společnost CME, totiž hodlá stavět svůj byznys kromě televizního vysílání a internetových služeb také na produkci a distribuci obsahu, napsaly dnešní LN.

Zdroj: Finanční noviny, ČTK

ČTK

Mohlo by vás také zajímat

Praktické

Populární na Dům financí